sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר לעבודה רבת התועלת הזאת , שיש לי הכבוד להקדים מלים מספר , ישנן שתי תכונות , אשר , לרוע המזל , אינן נפוצות כפי שניתן היה לצפות במחקרים מסוג זה . ראשית כול , לטקסט יש גישה ממשית שמעבר לאותן תיאוריות הנשאבות כמסקנות מן הפסיכולוגיה . במקום להצטמצם בהצגת מושגים כלליים מספקים הפרקים השונים פרטים על מצבים עובדתיים ונסיונות הוראה מעשיים בסביבת בית הספר . ליתר דיוק , מחברי ספר זה מביעים את אמונתם , כי תחום הפסיכולוגיה הניסויית חייב להישאר אוטונומי גם כאשר הוא משתמש במימצאים של הפסיכולוגיה ( ממש כשם שהרפואה מנצלת את הפסיכולוגיה ) וכי את כל ההיפותיזות הנשאבות מן הפסיכולוגיה יש לאמת באמצעות נסיין מעשי בכיתה ותוצאות חינוכיות , ואין להתבסם רק על מסקנות פשוטות . ושנית , המחברים מגלים הבנה עמוקה של התפקיד אותו ממלאות פעולות בהתפתחות האינטליגנציה והידע של הילדים ; פעולות כאלה מתייחסות למניפולציה של עצמים ולמשמעות מניפולציות ניסוייות ופעילות כאלה להבנת הטרנספורמציה של עצמים . בניגוד לעמדה זו נראה כי מחנכים רבים , החושבים כי הם מיישמים את העקרונות הפסיכולוגיים שלי , מגבילים עצמם להצגת העצמים מבלי שיאפשרו לילדים לתפעל אותם , או , אף גרוע מכך , הם פשוט מציגים מוצגים אור קוליים של העצמים ( תמונות , סרטים וכוי ) מתוך ההנחה המוטעית , כי עצם הקליטה של העצמים ושל הטרנספורמציות ^ שלהם תהיה שוות ערך לפעילות ישירה של הלומד מתוך ניסיון . האחרונה היא טעות חמורה , כיוון שפעילות מלמדת רק כאשר היא כוללת השתתפות מוחשית וספונטנית של הילד בכל הגישושים הנסיוניים ובבזבוז הזמן כביכול הכרוכים בה . יש צורך מוחלט להעמיד לרשות הלומדים נסיונות ממשיים חומריים ( ולא רק תמונות , ( כדי שהם ייצרו את ההנחות שלהם ויאמתו ( או לא יאמתו ) אותן בעצמם דרך המניפולציות הפעילות שלהם . ההתבוננות בפעילויות של

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help