sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:1

פתח דבר מטרתו של ספר זה לעמוד על שורשי תופעת התיירות בארץ , בהיות התיירות אחת התופעות החשובות ביותר בחברה האנושית המודרנית בכלל ובתולדותיה של ארץ ישראל בפרט . תופעת התיירות המודרנית בארץ ישראל הייתה לאחד הגורמים החשובים בקידומה של הארץ אל המודרניזציה ובתהליך ההתמערבות שחל בה . החיבור שלפנינו בוחן את תופעת התיירות בארץ ישראל בתקופת השלטון הבריטי , ( 1948-1917 ) עת נחשפה הארץ לביטויים המובהקים של תנועת התיירות המודרנית שעיקרם היפתחות הארץ לרעיונות ולהשפעות מודרניים ומערביים חזקים ולהופעת גורמי משיכה חדשים . בכך הייתה הארץ בתקופת השלטון הבריטי לא רק ארץ הקודש , שמשכה אליה מדורי דורות עולי רגל וצליינים , אלא גם ארץ מושכת לתיירות מודרנית , לאו דווקא דתית . בשנות השלטון הבריטי התגברה תשומת הלב לאתריה הארכאולוגיים של הארץ , לשימור האתרים , להגנתם ולהסדרת הביקור בהם , שיפורים רבים ניכרו באמצעי ההגעה אל הארץ ובתשתית התחבורה בתוכה , ותמורות וגידול רב באו לידי ביטוי במערך השירותים למבקר , בראש ובראשונה בשירותי האירוח וכן בשירותים אחרים כגון סוכנויות נסיעות , בתי קפה ומסעדות . כל התהליכים האלה יצרו את התנאים שהביאו לידי הגדלת כוח המשיכה של הארץ ולידי הרחבת ציבור המבקרים בתקופה הנדונה ולגיוונו . החיבור שלפנינו הוא המחקר המקיף הראשון על תולדותיה של התיירות בארץ . אמנם בפרסומים ובמאמרים קודמים נזכרו עניינים אחדים הקשורים במידת מה לצדדים אחדים של התופעה , אך עד כה לא נעשה ניסיון לחקור את שורשי התיירות המודרנית בארץ כתופעה לעצמה . הספר כולל שני חלקים עיקריים : חלקו הראשון , הפרקים הראשון והשני , מטפלים באופן כללי בתופעת התיירות בארץ בתקופת המנדט . הפרק הראשון עוסק במאפייני תנועת התיירים הנכנסים לארץ על רקע התפתחות אמצעי התחבורה והמדיניות הבריטית כלפי התיירים באותן שנים . הפרק השני מתמקד בהופעתם של רעיונות ושל גורמי משיכה חדשים בהוויי הארץ וגיוונה למבקרים . בתקופה הנדונה התפתחו בנוף הארץ כמה כיווני תיירות חדשים והעיקריים שבהם יידונו כאן ' ההתפתחות העירונית החדשה ובראשה העיר תל אביב , צמיחת ענף הירידים והאירועים העונתיים , פיתוח

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help