sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

בספר זה מצטיירת לפנינו תמונה ברורה ומוחשית של אותו ילד הנטול לרוב מנגנון ריסון עצמי , הנסחף על כורחו לפעילות מוטורית מוגברת ומיותרת , המתקשה בריכוז ונגרר בקלות אחרי גירויים משניים ובלתי חיו ניימ , אם כי , במקביל לפעילות יתר זו , הוא חרד מפני כל שינוי ונרתע ממשימות חדשות . הוא הוא הילד בעל ליקויים יסודיים בתיפקודי התנועה , התפיסה , ההמשגה והלשון , בדימוי הגוף ובתיפקודים האחרים הנחוצים לקליטתן ועיבודן של חוויות יומיומיות וחומר לימוד כאחד . ^ טרם נאספו נתונים מהימנים על שכיחות הילדים בעלי ליקויי למידה במדינת ישראל . אך יש סמוכים להנחה ששיעורם המינימלי נע בין 2 ל 3 אחת מכלל הילדים . אומדן זה מבוסם על שכיחות הילדים האלה במדגם של 50 הקיבוצים המסונפים לתחנה להדרכת הילד והמשפחה בתל אביב . המחקר בארה"ב גילה ששכיחות המקרים הללו גבוהה יותר בקרב המעמד הכלכלי הנמוך מאשר בקרב המעמד הבינוני . סביר להניח , איפוא , ששיעור הילדים הלקויים בלמידתם אף גדול יותר באוכלוסיה העירונית מאשר בבני הקיבוצים . לפי סקר שנערך מטעם המכון הלאומי למחלות ניורולוגיות בארה"ב נמצא ש , 15 % לערך , מכלל התינוקות בגיל שנה שנבדקו ב 14 בתי חולים מרכזיים , גילו סימנים ברורים של שיבושים ניורולוגיים . מכאן שמדי שנה נולדים בארה"ב לא פחות מחצי מיליון ילדים בעלי ליקויי למידה פסיכו ניורולוגיים . במחקר אחר " * נתגלה כי כ 4 מבין 100 ילדים בגיל בית הםפר יסודי נמנים למעשה על קבוצת הילדים בעלי ליקויי למידה . ברם , חשיבות התופעה של ליקויי למידה אינה נמדדת על פי נתונים סטאטיסטיים בלבד . אפילו היה מספר הילדים הלקויים בלמידתם זעום יותר ממנינם המשוער , אין הצדקה לאדישותם של בתי הספר במדינת ישראל לגורלם של ילדים אלה . בהיעדר מודעות חינוכית ומקצועית לבעיה ובחוסר תכנית פעולה להכוונת המחנכים , מוסיפים ילדים אלה לשבת בכיתה רגילה ומהווים מעמסה כבדה למורים ולילדים כאחד . נבצר מן המחנכים להבין מדוע אין הילד בעל הליקויים מסתגל לבית הםפר מבחינה לימודית וחברתית . לעתים קרובות נשלחים הילדים הללו בלית ברירה לבית ספר או למוסד Newborn from Hypoxia or Asphyxia . Columbus , Ohio ; Ross Laboratories , NINDB collaboration perinatal study , in Brain Damage in the Fetus and * Brandes , H ., Birth asphyxia and neurologic deficit : Report from the . Journal of the American Medical Association , Vol . 202 , 1967 , pp . 28— 29 . ** Stewart , M ., Hyperactive child syndrome recognized 100 years ago . 1967 , pp . 8—11

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help