sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

עם הופעת הספר קשיי-למידה אצל הילד בגיל בית הספר נעוצים בתשלובת מגוונת של גורמים , החל ממצבים בהם מתערערת שלוותו הרגשית וכלה בקשיים הנולדים עקב פגם במבנה המנגנון הקוגניטיבי הדרוש לשם למידה תקינה . הספר שלפנינו מתיחס , בראש ובראשונה , לקבוצת הילדים שקשיי למידתם נוצרו כתוצאה משיבושים או מיגבלות בתיפקודים הפסיכולוגיים החיוניים לרכישת מיומנויות ההסתגלות היסודיות . קבוצת ילדים זו וליקוייהם תוארו בראשנה בצורה שיטתית לפני שלשים שנה לערך על ידי אלפרד שטראוס והיינס וורנר . על פי רוב הליקוי היסודי בתיפקודים הפסיכולוגיים השונים קיים אצל הילד הנידון מאז היוולדו . הסטיה ההתפתחותית נגרמת , בין היתר , על ידי סיבוכים בזמן ההריון , פגות , אי התאמה בקבוצות הדם של האם והעובר , הבלות וקשיים במהלך הלידה , וכיוצא באלה . אמנם מצויים גם מקרים בהם הגורם המחבל , כגון דלקת מוח או מחלה גלויה או סמויה אחרת העלולה לפגוע במערכת העצבים המרכזית , מופיע בשנים הראשונות בחיי הילד . אך מקרים אלה מהווים מיעוט בהשוואה לילדים הנכגמים בשעת הלידה . כן נגרם ליקוי פסיכונורולוגי על ידי הספקה משובשת של חמצן לתאי מערכת העצבים המרכזית של העובר או של הילוד בזמן ההריון או הלידה ( שנק . ( רבים הכינויים האבחנתיים שהספרות המדעית מיחסת לילדים אלת , וזאת כנראה כתוצאה מאופיים הסמוי והבלתי מוגדר של הגילויים בהתנהגות לפיהם נקבעת האבחנה . על אף הריבוי במונחים , מתכוונים כולם לאותה תסמונת כללית אשר ספר זה מתאר אותה תיאור מקיף וממצה . למרות הנוהג הנפוץ לכנות ילדים אלה כ"בעלי נזק אורגני בדרגה מינימלית , " הרי עד עצם היום הזה אין אנו יודעים בוודאות היכן מאותרת הפגיעה הניורולוגית ומה טיבה והקיפה . לכן , יש הצדקה לגישה שננקטה בספר זה , המתעלמת מהתווית המקובלת אך הבלתי מדוייקת של "ילד בעל נזק אורגני במוח , " בהעדיפה להתרכז בפירוט התיפקודיים הניורו פסיכולוגיים שנפגעו . הדגש הושם' אפוא , על ההתנהגות המשובשת תוך הצעת דרך רב מסלולית לחינוך הילד ותיקון מיגבלותיו . Association , Vol . 206 , 1968 , pp . 1967—1972 . * W indie . F ., Brain damage at birth . Journal 01 the American Medical

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help