sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

פעם : אני רוצה , מוכרח , מחוייב , ומאידך גי 0 א' השאלה המביאה לידי יאוש : וכי כדאי ? ההנחות העיוניות כה נסתבכו בנסיון האישי היום יומי , עד שאבד לו החוט המקשה — ככל שירבה לחשוב , הוא יבין פחות . . 7 הוא איננו מבין , מה נעשה סביבו . הוא משתדל להמעיט באיסורים ובצווים ולהגבילם להכרחיים ביותר . נותן הוא לילדים חופש , ואינם מרוצים , דורשים יותר . רוצה הוא לדעת את דאגותיהם . הוא מתקרב לנער , והנה להפתעתו ובניגוד לנוהג , הלה סר הצדה , שקט ואדיש . — מה לך ? למה חינך עצוב ? "לא כלום . אינני עצוב כלל" עונה הוא באי רצון . רוצה הוא ללטף את ראשו והנער סר הצידה בגסות . במקום אחד משוחחת קבוצת ילדים בעירנות — הוא מתקרב — ומיד משתתקים . — על מה שוחחתם ! — "על לא כלום . " נדמה , שאוהבים אותו . אבל יודע , שלועגים לו . — נותנים בו אימון , — אבל משהו מסתירים מפניו . - לכאורה , מאמינים בדבריו' אבל מקשיבים ברצון ללחישות רעות . אינו מבין , אינו יודע , — וזר לו וצר לו — ורע . מחנך ן מוטב שתשמח בחלקך . כבר משליך אתה אחר גוך את הדעות הקדומות הסנטימנטאלי ™ על הילד . כבר יודע אתה , שאינך יודע . — אם אין זה כפי שנהגת לחשוב , הרי זה צריך להיות באופן אחר . מבלי שתתן לעצמך דיךוחשבון , כבר מחפש אתה דרך . — הנך תועה ? זכור , אין זו בושה

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help