sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

נםש עוקבים אלד , משתמר גם בשלבים הבאים בצורת תתמיבנים , שעל גבם נבנים והולכים קווי-אופי חדשים . יוצא איפוא , כי כל שלב בעברו של המבוגר תואם רמה אלמנטרית , או גבוהה פחות או יותר , במידךג של דרכי התנהגותו . לכל שלב מתאימים גם קווי-אופי חולפים ומישניים , המשתנים בהתפתחות שלאחר-מכן , מחמת הצורר באירגון טוב יותר . כל שלב מהווה , על ידי המיבנים המאפיינים אותו , צורת-איזון מיוחדת , וההתפתחות הנפשית מופעלת לעבר התאזנות מתקדמת והולכת . אנו יכולים איםוא לעמוד על מהות המיכאניזמים התיפקודיים המשותפים לכל השלבים . אפשר לומר באורח כללי ביותר ( לא רק תור השוואת כל שלב לבא אחריו , אלא גם על ידי השוואת כל התנהגות בשלב כלשהו להתנהגות הבאה אחריה , ( כי כל סעולה — כלומר כל תנועה , כל מחשבה או כל רגש — נענית לצורר כלשהו . הילד , כמוהו כמבוגר , אינו עושה מעשה , חיצוני ואפילו פנימי לחלוטין , אלא אם כן נתעורר לכד על ידי מניע כלשהו , ומגיע זה מופיע תמיד בצורת צורר ( צורר יסודי או עניין , שאלה וכדומה . ( הצורר הוא תמיד התגלותו של חוסר-איזון , כפי שהוכיח קלאפארד : ( Claparede ) הצורר מופיע כאשר משהו השתנה מחוצה לנו או בתוכנו ( באורגאניזם הפיזי או הנפשי , ( ויש לשוב ולתקן את ההתנהגות בהתאם לשינוי זה . הרעב או העייפות , למשל , מעוררים את ביקוש המזון או המנוחה ; היתקלות בחפץ כלשהו מעוררת את הצורר לשחק בו , להשתמש בו למטרות מעשיות , או שהיא מעוררת תהייה , בעייה עיונית ; דיבור מפי מישהו מעורר את הצורר לחקות , לרחוש אהדה , או הסתייגות והתנגדות , מפני שהוא

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help