sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

או תקופות של התפתחות , המציינים את הופעת מיבני-הנפש , הנבנים בזה אחר זה : א . שלב הרפלכסים , או המערכות התורשתיות , הנטיות האינסטינקטיביות הראשונות ( היניקה ) והריגושים ( האמוציות ) הראשונים . ב . שלב ההרגלים המוטוריים הראשונים , תפיסות-החושים המאורגנות הראשונות , וכן הרגשות המבוהלים הראשונים . ג . שלב האינטליגנציה ה $ נסורית-מ 1 ט 1 רית או המעשית ( קודם לרכישת כושר-הדיבור , ( של הוויסותים ההיפעלותיים היסודיים , ושל הקביע 1 ת החיצוניות הראשונות של ההיפעלותיות . שלבים ראשונים אלה מקיפים את תקופת הינקות ( עד שנה-וחצי-שנתיים בקירוב , כלומר קודם להתפתחות הלשון והחשיבה ממש . ( ד . שלב האינטליגנציה האינטואיטיבית , הרגשות הביןאישיים הספונטאניים והיחס החברתי של ציות למבוגר ( מן השנה השנייה עד השביעית , או חלקה השני של ראשית הילדות . ( ה . שלב הפעולות השכליות הקונקרטיות ( ראשית ההגיון ) והרגשות המוסריים והחברתיים של שיתוף-םעולה ( מן השנה השביעית עד השנה האחת-עשרה-שתים-עשרה . ( ו . שלב הפעולות השכליות הפשוטות , של עיצוב האישיות והשתלבות היפעלותית ושכלית בחברת המבוגרים ( תקופת ההתבגרות . ( כל שלב משלבים אלה מצטיין בהופעת מיבני-נפש מקוריים , שצורתם מבדילה אותם מקודמיהם . הצד המהותי שבמיבני-

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help