sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:304

יכיר אותן , 145 אך ברור שהוא לא רצה שמישהו יטען כלפיו שלא הכיר מסורות אלה . כמו כן , הוא הקדיש פרק שלם 146 למסורות שמקורן אצל המטיפים ומספרי סיפורים ( קצאץ , ( שאנשי המסורת אינם מוכנים לאשר את מהימנותן . בין המסורות הללו : הסלע הוא מגן עדן ; ירושלים היא המנהיגה ( סיד ) של המקומות כשם שהסלע שבירושלים הוא מנהיג הסלעים ; אללה אמר לסלע : בך גן עדני וגהנום שלי ... אשרי מי שביקר אותך ; הסלע נמצא על עץ תמר ; ... עליך אניח את כסא כבודי ; ... אתה כסא כבודי התחתון . הוא הביא את המסורת על השיש השחור , הנמצא במסגד ירושלים והעומד בפתח גן עדן , והוסיף : אללה יקלל את הקצאץ המזייפים י כמה שקרים זייפו בשמם של והב [ אבן מנבה ] 147 וכעב [ אלאחבאר 148 . [ אין איש המטיל ספק ביתרון מסגד זה , אך הם הגזימו . אמרה זהה נחשבת למהימנה כשהיא נאמרת על מסגד שליח אללה , שכן הוא אמר : בין קברי ובמת התפילה שלי ( מנברי , ( גן מגן עדן . לפני המחבר עמדו כמעט כל החיבורים שקדמו לו , והוא מציין את שמות מחבריהם : אלמשךף אבן אלמךג'א , אלואסטי , בהא אלדין אבן עסאכר , אבן שית' [ אלקונוי , [ אבן אלג'חי , אלמכנאסי , אלפזארי , ואחרים . הוא ידע לנצלם תוך הקפדה על ייחוס כל מסורת למקור שממנו שאב אותה , אך בתוספת הערכה משלו . הערכותיו תאמו את ביקורת החדית' המסורתית הנהוגה בחוגים מסוימים עד היום . חידוש מעניין בחיבור זה הוא הוספת פרק שלם ובו ביוגראפיות של חברי מחמד שהתגוררו בירושלים , והוא מהווה את חוליית הקישור בין ספרי התולדות ( תאריח ( ' לספרי השבחים . בשנת 1470 כתב בירושלים מחמד בן שמס אלדין אלסיוטי אלמנהאג'י ( מת בשנת ( 1475 את החיבור המתנה ליחידי הסגולה בשבחי המסגד הקיצון ( אתחאף אלאח'צא בפצאאל אלמסג'ד אלאקצא . ( הקדמתו מתארת בצורה מדויקת את זיקת חיבורי השבחים המאוחרים לחיבורים הראשונים . הוא בעצמו מצטט את אלואסטי , אבן אלמרג'א , אבן עסאכר , אבן אלג'וזי , אלמכנאסי , אבן אלפךכאח אלפזארי , ואחרים . אולם פרקים שלמים ממנו הם העתק מדויק מתוך מת'יר אלעראם , אך בלי ציון המקור . אלתאליף ואלמוצוע ואלאאת'אר אלקויה ואלוהיה . ' מונחים אלה מתארים את הדרגות השונות של מהימנות המסורות ומוסריהן , החל באלה שאין בהן שום פגם וכלה במזויפות . 145 דף 65 א-ב . 146 דף 69 ב . 147 מת בשנת . 728 התפרסם במסורות הרבות שמסר או שנמסרו בשמו ממקורות יהודיים . 148 יהודי מומר ממוצא תימני , מת בשנת . 652 ראה אודותיו : ; 316-317 M . Schmitz , 'Ka'b al-Ahbar \ EP , iv , pp . י' בן זאב , כעב אלאחבאר , יהודים ויהדות במסורת המוסלמית ( בערבית , ( ירושלים , 1976 עמ' 149 . 26 שם , דף 71 ב . ° דף 119 ב . 151 כתב יד שלו שרד ונמצא בדאראלכתב שבקאהיר , מס' : 514 מג'אמיע — תאריח . ' זהו למעשה עיבוד של החומר הנוגע למסגד אלאקצא מתוך הספר מפתאח אלמקאצד של אבן אלעךבי . 152 ראה הנספח של השיך אלארנאוט על ספרו של רבעי . '" זה בלבד יצא לאור ביפו בשנת , 1946 על ידי אחמד סאמח אלח'אלדי , תחת השם : מת'יר אלע'ראם . 154 כתב יד של חיבור זה מצוי באוניברסיטה העברית בירושלים , באוסף יהודה . מספרו הוא . Ar 8 ° 16 הספר תורגם לאנגלית על ידי , 3 . Reynolds ופורסם תחת השם London 1836 The Historyofthe Templeof Jerusalem ,

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help