sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:281

היתה הסכמה מלאה על היחס שבין הנבואות העתיקות ובין מאורעות ההווה . ניכר היה חשש מסוים , מעין אי נחת אינטלקטואלית . מן הניסיונות לרדת לעומקם של המאורעות . לא רק לכתבי הקודש אלא גם למאורעות ההווה היתה משמעות 'עמוקה' או חבויה . אפילו אקהךד מאורה ( Aura Ekkehard von ) היסס במקצת בעניין זה , כפי שעולה משלושה הפרקימ האחרונים של ספרו , שהם מעין אפילוג היסטוריוסופי . אמת שקץ הימים קרב ובא ; דומה שבאה עת התגשמותן של נבואות קדמוניות 1 אלוהים השקיף ממרום קודשו ומרחם על ציון עירו , היא ירושלים ( בהשראת תהלים קב כ ואילך ; ישעיה סו י . ( 'נבואה זו ואלפי נבואות דומות לה , אף שהן מתייחסות דרך ההעלאה per ) ( anagogen לירושלים אמנו , אשר למעלה , ' יכולות להיות בעלות ערך במובנן ההיסטורי או המילולי בעיני העם הפשוט . " עוד יותר בולט ההיסוס בדברי בלדריק , הבישוף של ד 1 ל . בנאום שנשא ארנולף , הקאפילאן של רוברט דוכס נורמדיה , לפני ההסתערות הסופית על ירושלים נאמר : העיר אשר אתם רואים היא סיבת כל מאמצינו . ירושלים זו היא בת דמות של ירושלים השמימית . לעיר זו ישנה הצורה של זו שאליה אנו שואפים ... אם אכן תיטיבו והעמיקו חשוב , תיווכחו כי ירושלים זו שאתם רואים , שאליה באתם וממולה אתם ניצבים , מגלמת ומציגה את העיר השמימית . היחס בין ירושלים של מעלה לירושלים של מטה אינו מוסבר . אולם הבישוף של דול ביצע בטיעוניו תפנית לא צפויה , בהנמקה : מה יקרה אם המוסלמים יישארו בירושלים ? 'ברור , ' הוא אומר , 'עלינו להתיירא פן תינעל העיר השמימית לפנינו ותילקח מאתנו , אם בשל אוזלת ידנונורחק מביתנו על ידי נוכרים זדים " . ' אם כן , לפנינו לא רק יחס מיסטי , אלא גם קשר מאגי , הקושר את שתי הערים זו לזו . אובדן ירושלים הארצית , הממשית , עלול לקפח את זכות החזקה והכניסה אל ירושלים השמימית . צד דומה לגישה זו שבאדיקות אנו מוצאים בקרב ההמונים והנבערים שיצאו למסע הצלב הראשון , שלא ברור היה להם אם צועדים הם אל ירושלים השמימית או אל ירושלים הארצית . ככלות הכל , היו פני הצועדים בפיקודו של האל ( Deo duce ) מכוונות אל פאתי שמיים , למקום שפנו אליו מזבחות הכנסיות ברחבי העולם הנוצרי כולו , כיוון השמש העולה . Ekkehard , Hierosolymita , RHC , HOcc , v , p . 3 & E-. ] n bus membris ab uberibus consolationis praescrip- nostram Jerusalem referantur ; tamen infirmiori- anagogen ad illam quac sursum est matrem 'Haec et huiusmodi milie praesagia , licet per . tur ' etiam hystorialiter practica discursione cohortan- ne vel participatione gaudii , periculis se tradere tae vel scribendae potatis , pro tanti contemplatio- אין דברי אלןהרד מובנים די צורכם . הדרך שבה הבנתי את דבריו נאמרה לעיל . האגנמאיר , כר סמכא חשוב בעניין , שפרסם הוצאה ביקורתית , מפרש מתוך היסוס רב בצורה שונה . . ed . H . Hagenmeyer , Tubingen 1877 , p . 301 , n . 15 Ekkehardi Hierosolymita , אקהרר חושש לפירוש זה של הנבואות , כיוון שיש למעשה לפרשן על דרך ההעלאה . אולם המשמעות ההיסטורית תזכיר לאנשים את סכנת ההשתתפות בעלייה לרגל לירושלים הארצית . לא נראה לי שפירוש זה תואם את המקור . civitas illius ad quam suspiramus forma est ... Haec tamen Jerusalem coelestis instar est ; haec 'Haec , quam videtis , totius nostri causa est laboris . 1 . IV , c . 13 , RHC . HOcc , IV , pp . 100 G-101 C : " 4 ilia coelestis nobis claudatur , nobis auferatur , si ( vers . ostendit ) ... Pro certo timendum est ut civitas civitatem coelestem et praefigurat et praetendit Jerusalem , quam videtis , cui advenistis , illam Certe , si bene et recte considerare volueritis , ista nobis desidiosis a malignis hospitibus nostra . domus abdicabitur נוצר כך הקשר , שתואר יפה על ירי מאהל ( לעיל , הערה , ( 1 עמי , 25 כיחס של 11 < 1 כ 11 כ ^ 1 Abbi 1 d בין ירושלם של מטה לבין ירושלים של מעלה .

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help