sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:279

בקלרמון , כפי שתואר בידי גיבר מנו ז'ן . 103 דברים רבים נאמרו על ידי האב הקדוש בשאלת ירושלים , שנתקדשה בגלל סבלו של ישו ומותו . ואז הוא מוסיף באורח לא צפוי : 'אפילו לא היו כל הדברים הללו מתרחשים , די היה לנו בדבר אחד ויחיד זה להסעיר אתכם לחוש לעזרת הארץ והעיר ' "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלם" [ ישעיה ב ג . ' [ בנצרות היתה זו מהפכה גמורה בהבנת הכתוב המקראי , שהרי בדרך כלל שימש פסוק זה בהקשר נוצרי ו 'ציון' הוא כינוי לכנסייה או לנצרות , והוא מבטא את המקור שממנו נובעות התורה והדת . אך כאן הוסב הפירוש לכיוון ההיסטורי והמילולי ביותר . ציון , העיר שבהרי יהודה , היא זו שאליה חייבים לחתור , מציון זו יצאו התורה ודבר ה . ' ושוב חוזרת ירושלים , העיר הגשמית והארצית , לעמוד במרכז המאבק בין האנטיכריסט לבין המשיח . 104 דברי הברית החדשה : 'והיתה ירושלים מרמס לגויים עד אשר ימלאו עתות הגויים' ( לוקס כא כד , ( מתפרשים בנאום האפיפיור : 'עתות אלה אפשר שיתגשמו , אם יהדף כוחם של עובדי האלילים , ובעזרת האל , על ידיכם ... לפיכך חשבו בדבר , אם לא ייעד אתכם הכל יכול לקומם את ירושלים בעזרתכם , על פני היותה כה למרמס |()\ ' אין דרך טובה לבאר את השקפתו של גיבר מנוזץ על מסע הצלב הראשון מעצם דבריו : 'שתתמלאנה בזמננו אנו דברי הנבואה , ומוטב לומר — דברי האלוהים . ' פולק משךטר , ( Fulk of Chartres ) שהשתתף במסע הצלב הראשון , רשם כי כיפת הסלע , הנראית בעיני הצלבנים כ'מקדש האדון' 1 ) וז 1 ותנ < ס , ( Tempium היא היא קודש הקודשים של המקרא . 1 " 7 בלדךיק , הבישוף של דול , ( Doi-de-Bretagne ) נהג בנאומו של אורכן השני כאילו הוא אוצר של מובאות מן המקרא , שבהם אין בני ישראל היוצאים ממצרים וחילות דויד כובשי יבוס , אלא התגלמות לעתיד ( praefiguratio ) של הצלבנים : בני ישראל היוצאים ממצרים , אשר , לאחר עברם את ים סוף , כבשו בכוח נשקם את הארץ בהנהגת יהושע , הם פךפיגוראציה שלכם . את היבוסים ושאר העממים גירשו משם וישבו את ירושלים השמימית בדמות ירושלים הארצית . אין תימה , שמלחמת בני ישראל בצבאות מצרים נזכרת לא רק כמשל למלחמת הצלבנים או כבשורה לעתיד , אלא תוך זיהוןם הממשי של בני ישראל הלוחמים מלחמת קודש בעמלק עם צלבנים , הלוחמים נגד צבא מצרים הפאטמית . וכך מטיף פאטריארך ירושלים למחנה הצלבנים . 'חובתנוהיא להתפלל , וחובתכם להכות בעמלקים . אנו נישא עם משה כפינו הבלתי נלאות בתפילה לשמיים 1 אתם , לוחמים ללא חת , תנעצו חרבכם בעמלק 109 . ' וכך שבים המאורעות המתוארים בספר שמות ( יזח-טז ) 104 RHC . HOcc , IV , p . 138 E 103 שם , עמ' . 138 H 105 שם , עמי provideat , quatinus Iherusalem per vos a tanta que quod vos ad hoc Omnipotens fortasse paganorum potentiae repellcntur ... Cogitate ita- implebuntur , dum per vos , Deo cooperante , 'Haec tempora ... modo forsitan : 139 F 106 conculcatione restituat ' שם : 0 ווזתז FulcheriusCarnotcnsis , //;\ rr . /// e / ' 0 i 0 /> 'm ; 7 a / 1 a , ed . 107 oracula divina , compleri ' ' prophetica nostris temporibus , 1 H . Hagenmeyer , I , Heidelberg 1913 , 28 , 2 . incoluerunt' et instar Jerusalem coelestis Jerusalem terrenam runt ; Jebuseos et alios convenas inde expulerunt , terrain illam armis suis , Jesu duce , sibi vindicave- qui , Rubro Mari transito , vos praefiguraverunt , HOcc , IV , p . 14 E : 'Filii Israel ab Aegyptiis educti , Baldricus Dolcnsis , Hist . Hierosolymitana , RHC . 108 וראה : שם , עמי . 15 B 109 שם , עמי cum Moyse manus indcfessas , orantes in coelum contra Amalechitas pugnare . Nos extendemus 'Nostrum est orare , vestrum sit : 15 F

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help