sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:275

לעולם במאה הי"א גם את העלייה לרגל לארץ הקודש . אמנם תחילתה בחידוד ההרגשה הדתית ובהעמקת מועקת החטא , אולם בהמשכה יש גם הבטים חדשים . חזון הקיסר העולה לרגל לירושלים ושם מוכתר מחדש יוצרת דימוי של תהילה חדשה של הקיסר , הכוח העליון בעולם הנוצרי . מעתה אין הוא עוד קשור בסיום הקיסרות הנוצרית , בהופעת האנטיכריסט ובסדר קץ הימים . הפסוק מישעיה יא י : 'והיה ביום ההוא שרש ישי אשר עמד לנס עמים אליו גוים ידרשו והיתה מנחתו כבוד , ' אשר הוסב באיגרת פאולוס אל הרומיים ( טו יב ) על ישו , שהוא מזרע ישי , קיבל אף הוא משמעות שונה . 'והיתה מנוחתו כבוד' אשר תורגם בוולגאטה : 'ויהא מקום קברו מהולל' , ( sepuicrum eius gioriorum et erit ) הוסבר לעתים כאומר , שהתנצרות היהודים היא היא אשר תרומם את הקבר . אולם בתקופת המריבה בין הקיסרות לבין האפיפיורות מציינת את רוממות הקבר דווקא הופעתו של הקיסר בירושלים ובקבר ישו ( עד עתה נזכר רק הר הבית והר הזיתים " . ( ירושלים של מטה , שנדחקה מספירה אחת , שבה ומופיעה באחרת , והיא חותמת עתה את תולדות האנושות , כפי שבזמנו פתחה את 'עידן החסד' הנוצרי . ירושלים ומסע הצלב הראשון עם מסע הצלב הראשון הושלם המהפך , ירושלים שוב עמדה במרכז עניינו של העולם הנוצרי . לא היה בעולם הדימויים של אנשי ימי הביניים , ובעקבותיהם במערך המושגים ההיסטוריים של מערב אירופה עד ימינו , מושג הקשור יותר למסעי הצלב מאשר זה של 'שחרור ירושלים מעול הלא מאמינים . ' שחרור העיר וחידוש הפולחן והעבודה הנוצריים במקומות הקדושים שחוללו בידי אינה מציינת את תחילת הסוף ; הכתרה מחודשת של הקיסר והקיסרות תתקיים לעד . , Albensis , MGH . ss , p . 605 Benzo episcopus וראה קרל ארדמן ( לעיל , הערה , ( 63 עמ' . 407 בהקשר זה נציין , כי כאן מופיע לראשונה הרעיון של כעין מסע צלב בראשות הקיסר . בחיבורים אלה היהודים מתנצרים — כך בנוסח המיוחס לאלקווין — או שהמוסלמים ( ion Baby- ) באים להשתחוות לקיסר בציון . בהתנצרות היהודים ( Adso , p . 125 , 1 . 194 ) תתמלא נבואת ירמיהו ( כג ו . ( 'בימיו תושע יהודה וישראל ישכן לבטח וזה שמו אשר יקראו יהוה צדקנו . ' קיימת עוד קבוצת חזונות , שלפי הסברה כבר נכתבה אחרי מסע הצלב הראשון . החשוב ביניהם הוא של , Lambert de Saint-Omer ועיבוד נוסף של , Methodiide Antechrisio Epistoia וראה . Adso , pp . 140-141 בחיבור זה ראוי לציין אלמנט מיוחד : האנטיכריסט מרמה את היהודים כשהוא טוען כי הוא מופיע כדי להושיעם . הוא מחקה את ישו ומודיע שימות בשביל היהודים , יקום לתחייה , ואז יעשה את היהודים עשירים מופלגים . הוא שוחט שעיר במקומו ולמעשה מסתתר במשך שלושים יום , ואז מופיע לבוש בבגדי מלכות . לבסוף הוא נהרג בהר הזיתים , והיהודים מאמינים ששוב יקום לתחייה . הם שומרים על הגופה עד שזו מסריחה , ואז , כשרואים כי רומו , עוזבים את אמונתם ומתנצרים . ולאחר מכן ( לאחר ארבעים יום , בהתאם לספר דניאל ) יבוא יום הדין . . D . Verhelst ( above . n . 90 ) , esp . pp . 151-152 Methodii de Antechristo ' in Adso Dervensis , ed . 'Epistoia ורהלסט סבור , כי קטעים אלה הנם חלק מן הפולמוס האנטי יהודי של תקופת מסע הצלב הראשון . ספק גדול אם אמנם אפשר להוציא מסקנות כאלה , ואף זמן החיבור ומחברו אינם נראים לי כמסתברים מן הטכסט . וראה : . 384 ff . danslemonde occidental , 430-1096 , Paris 1960 , pp . B . B \ umenkranz , Juifset Chretiens התוספת המיוחדת של למברט היא Libert Methodii ( = Reue 1 ationes ) ( של המאה הז , ' המספר על הכיבושים הערכיים . ( לאחר רצח חנוך ואליהו והופעת האלוהים ההורג את האנטיכריסט , 'ואז היהודים ימירו דתם לאדון ומספר הנושעים מכל שבטי ישראל הוא מאה ארבעים וארבעה אלף' ( יהודה , ראובן , גד , אשר , נפתלי , מנשה , שמעון , לוי . יששכר , זבולון , יוסף , בנימין — מכל שבט שנים עשר אלף , כלומר 1968 , p . 438 ( orig . p . 219 v . ) canonici , Liber Floridus , ed . A . Derolez , Gent Lamberti S . Audomari . ( 12 X 12

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help