sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:273

האהבה של ירושלים השמימית . ' בונרניוס הקדוש ; St . Bononius ) בתחילת המאה הי"א , ( מצא את הגרסה האופיינית ביותר לתיאור יחסו לעיר ; 'היא נעדרת ונוכחת' ' . ( absens et presens ) הדחף האסכאטולוגי במאמץ גלוי זה להוריד את קרנה של ירושלים הארצית שוב חל שינוי משמעותי במהלך המאה הי"א . היתה זו אחת מתוצאותיה הישירות של החסידות החדשה , שנבעה מאימת 'שנת האלף' ( המילניום . ( גם מציאות פוליטית וגם אקלים רוחני עיצבו את הגישה לירושלים הארצית , אם כי מפרספקטיבה שונה . למרות שהיא נשלטה בידי האסלאם , חזרה העיר והופיעה בפסגת הציפיות האסכאטולוגיות של הנצרות . עוד זמן רב לפני חורבן בית שני היתה אחרית הימים קשורה לעמק יהושפט ( יואל ד ב , יב , ( והמקום זוהה עם נחל קדרון , שלרגלי 'הר הזיתים אשר על פני ירושלים מקדם' ( זכריה יד ד . ( הר הזיתים , אשר זה מכבר נתקשר במסורת היהודית עם השכינה שגלתה עמם מן העיר , היה בעבור הנוצרים מקום העלייה ( של ישו ) לשמיים ^) וחסס . ( Ascensio מאז המאה הד , ' כפי שראינו , עיצבו הנבואות הסיביליניות את הציפיות הנוצריות לקץ הימים על יסודות יהודיים אלה . הנבואות הללו זכו לחיים חדשים ולהשפעה במאה הי"א . 88 בשנות השלושים למאה הי"א סיפר ךדולף גלבר ( Radui ph Giaber ) על התכנסות שטרם נודעה כמותה , של בני כל המעמדות מכל קצות העולם , לירושלים , כשכולם מצפים לקץ הימים . בעולם שרר פחד מפני האנטיכריסט , מבשר בלהות הקץ . אולם אל תחושה עממית זו , שמן הסתם עוררה במרוצת המאה הי"א מניין הולך וגדל של עליות לרגל לירושלים של יחידים ושל קבוצות , נוספה תחייתו של חזון אחרית ימים מדהים בהדרו . במחציתה השנייה של המאה הי' החיה אדסו , ( Adso ) ראש מנזר מו נטייה אךךר ; Montier-en-Der ) בקרבת שאמפאן , ( את הנבואות הסיביליניות . האנטיכריסט של אדסו ותיאור תולדותיו מבוססים על האפוקאליפסה שכבר הכרנו , זו של פסאודו מתו דיוס . אך שעה שהמחבר הסורי נוצרי כתב את אשר כתב כדי לחזק את אמונת הנוצרים currens ' 'Terrestrem celestis amore Jerusalem cum aliis Passio s . chohmanni , MGH , ss , iv , p . 675 : 82 lidee de Croisade , 1 , Paris 1950 , p . 23 P . Alphandery , La Chre ' tiente ' et ? ST 1 by X 2 W , 629 Ada Sanctorum , 30 Aug . t . VI , Venetia 1753 , 627- 83 במקום המצוטט אין הביטוי קיים . 84 השווה : Zeit \ Z £ >/ 'I / , LXXXVII ( 1971 ) , pp . 167-205 Memorial Statten Jerusalems in altkirchlicher G . Kretschmar , 'Festkalendar und 85 מדרש רבה , פתיחתא דאיכה רבתי , כה , מהדורת ש' באבער , ווילנא תת"ט , עמ' . 30-29 steterunt pedes eius ' , Hieronimus , ep . 48 , ad in tabernaculam ejus , adorabimus in loco ubi 'Introibimus : T 3 Vp D ^ rm bw rWDID DI JTi n f 'HO 86 = ) Desiderium נבואה משכנותיו נשתחווה למקום שבו עמדו רגליו . ( במקור כתוב : 'נבואה למשכנותיו נשתחיה להדם רגליו ; London 1970 , pp . 29 ff . f i . Cohen , The Pursuitof the Millenium , : nnu ; n 87 . ' ראה עוד לעיל , הערה , 35 ועמידים 261 ואילך . gs פראוור , תולדות , א ( לעיל , הערה , ( 12 עמ' 96 ואילך . G . Duby , L'An Mil , Paris 1967 : m 1 IPr 7 . ed . M . Prou , Paris 1885 , 1 , IV , c . 6 , p . 109 Raduiph Giaber , Historiarum sui temporis // 6 / 7 V , 89 ; 1288-1298 D . Verheist , CCCM , 45 , pp . 21-30 ; PL , 101 , cols . AdsoDervensis , Deortu et temporeAntichrist ! , ed . 90 וראה : conceptions d'Adson concernant 1 'Antichrist ' , D . Verheist , 'La preiiistoire des Recherches de the ' ologie ancienne et me'die ' vale . XL ( 1973 ) , pp . 52-103

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help