sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:272

כהיסטוריון לא היה רכ , ועוד פחות מכך הצטיין בידע האטימולוגיה . אך עם זאת הוא עשה כמיטב יכולתו , כשהוא מפיץ את מה שקנה מאיזידור מסביליה , וכך הוסיף להתפשטות הסיפור : שכחתי לציין לעיל , שאת ירושלים של מטה יש להבין בארבעה אופנים 1 הראשון היסטורי , העיר אשר כוננה שם , בנו של נוח , על הר המוריה , וקראה שלם \ השני , עיר היבוסים , ומכאן השם יבוס ! השלישי , העיר אשר בנה שלמה וקראה היירוסולימה , ( Hierosolyma ) שהוא צירוף השמות יבוס ( Jebuseus ) ושלמה , ( Salomon ) כאילו נתכוון לומר יבוסולימה , ( Jebusolyma ) ואחר שחרבה בידי הרומאים נבנתה על ידי איליוס אדריאנוס , ועל שמו היא קרויה איליה . הוא ממשיך עם הסבריו האליגוריים , המרמזים על הכנסייה הקדושה , היא ירושלים השמימית , ועם הסבריו האנאגוגיים . חזון השלום ( visio pads ) יחול רק על מי שמצאו שלום באמונה במשיח . ההסבר האנאגוגי מתכוון לנשמה הקדושה או המתקדשת , הזוכה לראות את האדון בהסתכלה אל תוכה פנימה . הוא מסיים בתפילה , שאלוהים אשר החריב את ירושלים הארצית וציווה על ירושלים השמימית ימחה את חטאי הגוף והנפש ויובילנו אל חדרי כלתו , שם תמיד נחזה עמו בטוב ירושלים . ושוב מחזירה אותנו ירושלים , כשמעליה סוככת חשרת עבים של פרשנות מלומדת , אל הפרשנות הפאולינית . אף שירושלים של מטה קיימת ללא ספק על המפה , אין לה אחיזה בהשקפת העולם הנוצרית . הדברים כה הרחיקו לכת , עד כי הצליינים לארץ הקודש לא חשו עצמם בנוח , עד כדי כך שהרגישו צורך להצטדק על עלייתם לרגל . מחבר תולדות חייו של קונךד , הבישוף של קונסטנץ ( נפטר בשנת , ( 976 כתב , כי גיבורו התנסה שלוש פעמים בסכנות הים , כדי לראות את ירושלים אותו מספר פעמים ואף אם היא הארצית , כי הוא החשיב את ההסתכלות בארץ המובטחת אף בצורתה הגשמית , אותו מקום שבו דימויי האבות ונבואות הנביאים אפשרו להסתכל באופן רוחני באלוהים אדם . המניע של קולמן ( Coiman ) הקדוש בשנת 1022 לעלות ולראות את 'ירושלים הארצית' היה 'דחף aedificata a Sem Noe filio , et vocata Salem : liter primo , civitas quae in monte Moria sita est , terrestris quatuor modis intelligenda est ; historia- col . 973 : 'Omiseram supra quia Hierusalem Walafrid Strabo , op . cit . ( above , n . 77 ) , PL , 114 , 7 rnTK : nrnz / m . Aelia vocatun ecce ad litteram ' reaedificata est ab Aelio Adriano , a quo nunc quasi Jebusolyma : postea destructa a Romanis , vocata est Hierosolyma , ex Jebusaeo et Salomone , vocabulum Jebus . Tertia a Salomone , et inde secunda possessa a Jebusaeo , ex qua sortita est מסביליה , לעיל , הערה . 60 ' quatenus nos introducat in cubiculis : 974 ' !^ , DIP 80 bona quae sunt in Hierusalem' sponsae suae , ut cum eo videamus indeficienter oraculis , ipsum Deum hominem , quern praecine- patriarcharum figuris et prophetarum trascensis terram repromissionis aspectu intuetur carnis , ubi lem et si terrestrem videt non pro nichilo ducens , si 'Pericula maris tertio temptat , ut totiens Hierusa- Vita Chounradi , MGH , Scriptores , IV , c . 7 , p . 433 : 81 . signacula , fidei contempletur oculis' bant septem humanitatis assumptae reserantem קונךד בנה מספר כנסיות בעירו קוינסטנץ ; בזו שהוקדשה למאוריציוס הקדוש בנה דגם של קבר ישו שבירושלים . מבנה זה ק ושט על ידי צורפי זהב . ראה : שם , פרק ו , עמ' . 432

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help