sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:271

, ( Rabanus Maurus ) ראש מנזר פולךה ( Fulda ) והארכיבישוף של מיינץ , שהיה תלמידו של ולפךיד סטךבו ; Waiafrid strabo ) נפטר בשנת ( 849 חוזרים על אותם פירושים . וכך אומררבנוס מאורוס : ציון היא העיר ירושלים , והיא נקראת כך על שום ההר שבחלקה הדרומי . לשמה יש מובן מיסטי , משום ש'ציון' פירושה מצפה ( specula ) או התכוננות פנימה , ( contemplatio ) והיא מציינת את הכנסייה , את הנפש המאמינה או את המולדת השמימית . על פי ההיסטוריה [ כלומר לפי הפירוש המילולי , [ היא מציינת את העם היהודי , או את העיר שעל הר ציון , הנקראת ירושלים ... על דרך האליגורית היא היא הכנסייה הקרושה ... על דרך ההעלאה ( anagoge ) היא המולדת השמימית ... 'בנות ציון' הנן הכנסייה או הנפש הקדושה . בהקשר לענייננו , הפרשן המובהק והמעניין ביותר הוא ולפךיד סטךבו ( הפוזל . ( בחיבור מיוחד , 'על חורבן ירושלים 77 , ' סיכם ולפךיד את התקופה שחלפה והניח את היסודות לעתיד . מיוחדת במינה היא דרכו , לא בפירושן של הנבואות בלבד , אלא גם בפירוש מאורעות היסטוריים . הקיסרים אספסינוס וטיטוס מופיעים כמכשירים בידי האלוהים , המבצעים את רצונו , או כמטה זעמו של אלוהים , בהגשימם את הנבואה בדבר חורבן העיר ( לוקאס יט מא ואילך . ( ולפךיד לא הסתפק במובאות מכתבי יוסף בן מתתיהו כדי להוכיח את החורבן , והוא מביא לשם כך הוכחה מיוחדת במינה : עד עצם ימינו מראים את מקום העיר , כיוון שבמקום שעליו עמדה העיר לא נותרה אבן על אבן . בתקופה מאוחרת יותר , מחוץ לשערי העיר , במקום שבו נצלב המשיח , נבנתה העיר מחדש בידי איליוס אדריאנוס , והיא מכונה עתה איליה " . ול ? ךיד ק 1 טךבו קישר את הקמת אילןה קפיטולינה לחורבן ירושלים בידי טיטוס ולא לחורבן שבא בעקבות מרד בר כוכבא . זו היתה הדעה המקובלת , ספק מחמת אי ידיעה ספק מתוך ניסיון להסמיך את החורבן באופן ישיר לקללה שקילל ישו מעל הר הזיתים . גם שמה של ירושלים נעלם , ובדורו של ולפךיד סטךבו , העיר שבהרי יהודה אינה ירושלים אלא איליה קפיטולינה . בין השתיים קיימת חציצה מוחלטת ; איליה קפיטולינה היא עיר חדשה . מעוררת סקרנות השאלה , אם אמנם ידע ולפךיד שהמוסלמים קראו לעיר שאותה כבשו מידי הביזאנטים בשם איל ; א ( כלומר איליה ) או אלקדס = ) הקודש , ( או שמא העדיף להשתמש בשם הרומי רק מטעמים פרשניים . ברור שכוחו של ולפריד sanctam Ecclesiam designat ... Secundum anago- Jerusalem dicitur ... Secundum allegoriam vero judaeorun , vel ipsa civitas in monte Sion , quae ct coelestem patriam . Sion juxta historian plebs est significat Ecclesiam sive animam fidelem sive specula , sive contemplatio interpretatur , et nominatur , et sensum mysticum habet . Nam Sion , ea situm in australi parte ipsius civitatis col . 379 : 'Sion , eadcm civitas , propter montem in Rabanus Maurus , De Universo , 1 , XIV ; PL 111 , 76 , est Ecclesia , sive sancta anima' gen autem coelestem patriam designat ... Filia Sion וראה : איזידור מסביליה , לעיל , הערה . 60 1 14 , cols . 966 ff . Waiafrid Strabo , De subversione Jerusalem , PL , 77 7 שם , טור vocatur' ab Aelio Adriano reaedificata est , et nunc Aelia foris portam civitatis , ubi Dominus crucifixus fuit , erat , lapis super lapidem non remansit . Sed postea hodiernum diem , quia in eodem loco ubi tune sita 'Monstratur locus usque in : 969

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help