sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:270

כנסייה שימש לה רקע ועליה כתובת ירושלים ( Hiemsaiem ) או הכנסייה הקדושה . ( Sea ecciesia ) הראשונה היא ירושלים הארצית , עיר של בניינים וחומות אבן ; השנייה היא העיר הרוחנית של הפרשנות הנוצרית האורתודוכסית . הנצרות שקדה על הבלטת הרוחניות שבמושג 'ירושלים , ' ברצותה להבליט את הניגוד שבין ירושלים של מעלה , אשר לה ורק לה נזקקה הנצרות , לבין העיר הממשית , ירושלים של מטה , השבויה בידי המוסלמים . יכול אדם לעבד את כרמו בלי שיתעניין בירושלים הארצית , אשר ההשגחה , שדרכיה נסתרות , העבירה מידי הנוצרים לידי המוסלמים , מחללי הקודש . הורדתה של ירושלים למקום משני ונחות בגישה הנוצרית נתמכה היטב , כפי שנראה , בפרשנות המקראית של התקופה . ואולם פרשנות זו לא היתה חזקה דיה כדי למנוע מירושלים הארצית להופיע מחדש בהשקפה הנוצרית , והפעם במסגרת לא צפויה ושונה לחלוטין . ירושלים שבה ותפסה מקום בחצר המלכות של השליט החזק ביותר במערב : קרל הגדול . השליט שאך זה נמשח לקיסר , סימל בעבור מקורביו את 'דויד , ' והקאפלה שבארמונו באקס לה שפל ; Aix-1 a-Chape 11 e ) אאכן ) ייצגה את כנסיית הקבר , שסמלה את ירושלים של מעלה . למסכת דימויים מקראיים אלה שייכת אף איגרתו של מלומד החצר אלקורין ( Aiquin ) אל אדונו קרל הגדול , שבה נאמר כי אין הקיסר שולט באותה ירושלים בת חלוף שעלתה בלהבות הכשדים , אלא בעיר השלום הנצחי , אשר המשיח כוננה בדמו היקר . ואף על פי כן , בזיכרון הקולקטיבי של המערב נחקקה עמוק המשלחת מן המזרח , שהביאה לקרל את מפתחות כנסיית הקבר ואת דגל העיר ירושלים מידי הפאטריארך של עיר הקודש , חפצים שלא היו לשולח או למקבל זכויות עליהם , ובמיוחד אמורים הדברים בדגל . אף אם ספק בידנו בנכונות הסברה , שהשליטה הפיסית על ירושלים נחשבה לאחת הזכויות או החובות הנלוות לתואר הקיסךי , חש קרל הגדול חובה להבטיח את נוכחותה של הקיסרות המערבית בירושלים , באמצעות תרומות , אכסניות ומנזרים ( ראה לעיל , עמ' 48 ואילך . ( כך התקיימו , זה לצד זה , הפרשנות , שצעדה בדרכים סלולות , ומעשים שונים של אנשים המנוגדים לה ברוחם , שפנו לה עורף . הפרשנות המוסמכת של אותה תקופה אינה מותירה ספקות באשר למטרתה . בפירושו לבשורה על פי מתי אמר פ !? חזיוס רךברטוס מקורבי ; Paschasius Radbertus de Corbie ) נפטר בשנת 860 לערך ) במפורש ו 'ירושלים של מטה ... אלוהים בחר בה זמנית , כך שתישא את דמות ירושלים של מעלה , עד בוא נצר לזרע בית דויד למלוך בה לעד . ' יריבו במחלוקת על האוכאריסטיה , ךבנוס מאורוס 69 מאהל ( לעיל , בהערה הפותחת פרק זה , ( עמ' , 13 הערה . 8 70 קונרד ( לעיל , שם , ( עמ' 527 ואלך . 71 צוטט על ידי קונרד , שם , עמ' 'Dum vestrae : 528 menta Germaniae Historica , Epislolae ( = MGH ) , Christi constructam regere et gubernare ' , Monu- perpetuae pacis civitatem pretioso sanguine Chaldeis flammis Hierusalem imperare scio , sed potentiae gloriosam sublimitatem non periturae , IV , no . 198 , p . 327 והכוונה , כנראה , למושג 'העם הנוצרי , ' החופף את מושג 'הקיסרות . ' 72 פראוור , תולדות , א ( לעיל , הערה , ( 21 עמ' , 49 ושם ביבליוגראפיה , בתוך : ביבליוגראפיה ומפתח , עמ' . 15 ומנקודת מבט אחרת ראה : " philologie et d'histoire , LIX ( 1981 ) , pp . 792-809 'Charlemagne , Rome et Jerusalem ' , Rev . beige de A . Grabois , כך : ק ונרד ( לעיל , בהערה הפותחת מאמר זה , ( עמ' . 530 74 ראה : ^^^^^^^^^^) 7 VJ / ? / TA 77 , Leipzig 1874 , pp . 77 ff . teriis , ed . T . Tob \ er , DescriptionsTerrae Sanctae , CommemoratoriumdecasisDei vel monas- פיה שבעמי . ( 249 semine David qui in ea Rex in aeternum sederet' Hierusalem portaret , quousque venisset ille de elegit quidem ad tempus , sed ut figuram coelestis PL , 120 , col . 68 : 'Istam vero terrenam Jerusalem ... Paschasius Radbertus , £ x /) 05 //; 0 mMa ///!(?« m , I , 1 , 75

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help