sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:266

וכך , למרות שירושלים הפכה לעיר נוצרית גם בצורתה וגם באופיה , כתב אוכריוס , הבישוף של ליון ; Lyons ) נפטר בשנת , ( 449 על פי מיטב המסורת הפאולינית , כי ירושלים במקרא מובנה כנסייה או נפש , וכל מה שיכולים ליחסו לכנסייה , יכולים ליחסו לנפש . הוא הדין במלה 'ציון' ( תהלים קמז יב ) ובביטוי 'בני ציון' ( תהלים קמט ב , ( שאין כוונתם אלא לבני הכנסייה . ארון הברית בפרשנות זו הוא גוף המשיח או הכנסייה . 57 על סוג זה של פרשנות נמנים שמות גדולים , כמו פרוספר מאקוויטניה , ( Prosper of Aquitaine ) קסיודו רוס , ( Cassiodorus ) קאסיאנוס ( Cassianus ) ואוגוסטינוס , אשר ' עיר האלוהים' המתוארת בכתביו התמזגה לעתים עם עיר שמימית , והביאה לידי מבוכה בפרשנות על ירושלים . 58 מאבות כנסייה אלה שאב איזידור מסביליה ; isidor of Seville ) נפטר בשנת ( 636 את ההשראה לפרק אשר עתיד לקבוע לדורות דימויים של הפרשנות הנוצרית : 766 Intelligentiae , c . 9 , CSEL , XXXI , p . 51 ; PL , 50 , col . St . Eucherius Lugdunensis , Formulae Spirituaiis 57 58 המפורש ביותר והקדום ביותר הוא יוהנס קסיאנוס ( מת בשנת XIV , cap . VIII , CSEL , XIII , pp . 404 ff . ( PL 49 , Johannes Cassianus , Conlatio , : ( 435 . cols . 962 ff . ) יש שתי דרכים לפרשנות המקרא : ' = ) spirituaiem ' historicam interpretationem et intelligentiam 'in ביאור היסטורי ומשמעות רוחנית . ( ' את האחרונה אפשר לחלק לשלושה סוגים : טרופולוגיה , ( tropoiogia ) אליגוריה ( aiiegoria ) ואנאגוגה . ( anagoge ) ההיתר לכך נסמך כביכול על משלי כב כ.- 'הלא כתבתי לך שלישים במעצות וךעת . in cogitationibus et scientia ' Vulgata , ibid .: 'Ecce descripsi tibi tripHciler , . ' קסיאנוס , שם , עמי , 405 פירוש על אל הגאלתיים ד כב volumus , confluunt ut una atque eadem Hierusa- praedictae quattuor figurae in unum ita , si 'igitur .- ' = ) a Domino ' frequenter hoc nomine aut increpatur aut laudatur secundum tropologiam anima hominis , quae ilia caelestis , quae est mater omnium nostrum , Ecclesia Christi , secundum anagogen civitas Dei iam civitas Iudaeorum , secundum allegoriam lem quadrifarie possit intellegi : secundum histor- וכך אותן ארבע פיגורות מתמזגות לאחת , כך שירושלים האחת ניתנת להבנה בארבעה אופנים : על פי ההיסטוריה — עיר היהודים ; על פי ה אליגוריה — כנסיית המשיח ; על פי האנאגוגה — אותה עיר האלוהים השמימית שהיא אם כולנו ; על פי הטרופולוגיה — נפש אדם , אשר בשם זה לעתים ננזפת או משתבחת על ידי אלוהים . ( ' חשוב לענייננו , בשל נימת הפולמוס האנטי יהודית שלו , הוא פרוס ? ר מאקוויטניה ( מת בשנת Expositio Psalmorum , PL , 51 , col . 332 . Ad Ps . Prosper Aquitanus , . '( 450 '") pacem potius amaverunt ' autem non sunt filii hujus ancillae bellum quam gratum est , si de pace atque in pace reddatur . Qui interpretatur visio pacis . Tune ergo quod offeretur 1 15 : 19 : '" In medio tui Jerusalem " Jerusalem vcro בחצרות בית ה' בתוככי ירושלים" [ תהלים קטז יט ; וולגאטה קטו טז ואילך , [ ופירוש ירושלים — חזון השלום . לכן כל הזובח זבח מתרצה קורבנו אס ניתן מן השלום ובשלום . אולם אלה שאינם בני אותה אמה , אוהבים יותר את המלחמה מאשר את השלום omnes populi " . In fine superioris psalmi , ne in '" Laudate Dominum , omnes gentes , laudate eum , AdPs . 116 ; . ( ' '") Galat . 3 : 2 )' filii Abraham et spirituale semen Israel ( Rom . 4 : 1 3 . omnes populi , qui per imitationem fidei facti sunt principio demonstratur . Omnes scilicet gentes , et Israelitae , et in quibus sit Jerusalem , psalmi huius sibi Israel etiam carnalis assumeret : qui sint Jerusalem Judaci gloriarentur , et hanc dignitatem הללו את ה' כל גויים , שבחוהו כל האומים" [ תהלים קיז א . [ בסיומו של מזמור תהלים שלעיל , כדי שהיהודים לא יתהללו בירושלים , ולא יטלו לעצמם בני ישראל על פי הבשר כבוד זה , מפרש תחילתו של מזמור זה של תהלים מי הם בני ישראל ולמי שייכת ירושלים . כל הגויים וכל הלאומים שאימצו לעצמם את האמונה נעשו בני אברהם וזרעו הרוחני של ישראל' ( אל הרומים ד יג ; אל הגלתיים ג ב . ( השווה : ; Ps . LXIV CCSL XCVII ( PL 70 cols . 443-444 ) Cassiodorus , . Expos . in Psaltehum in , , , , אוגוסטינוס : De Civitate Dei , xvm , 3 שלוש משמעויות לנבואה : חלקה מתייחס לירושלים הארצית , חלקה — לשמימית , וחלקה — לשתיהן ( מתייחסות במפורש לאמה , ובאופן פיגוראטיבי לאשה החופשייה . ( אין כאן זיקה לעיר השמימית , אלא דרכים של פרשנות . שם , : 11 , XIX 'אשר לשמה

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help