sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:262

חנוך ואליהו שיבואו לבשר את בוא האדון , ייהרגו על ידי האנטיכריסט , אולם יקומו לתחיה . זמנים קשים של רדיפות יבואו בעקבות שלטון האנטיכריסט , אלא 'שאלוהים יקצרם למען הצדיקים ומיכאל המלאך יהרוג את האנטיכריסט בכוח ה' בהר הזיתים ' . ' כך אפוא קשור סוף הימים במפורש בירושלים ובהר הבית , וסימנו המיוחד הוא חידוש בניין בית המקדש ( היהודי ) על ידי האנטיכריסט . בטכסטים מאוחרים יותר התפתח סימן זה לכיוונים מעניינים , שחלקם אף משתלבים בפולמוס האנטי יהודי . לאחר חמישים שנה בערך ככר ניסח סולפיקיוס סוורוס ; Suipicius Severus ) מת כשנת ( 430 נוסח אחר , שבו הוא תיאר את נרו קיסר ( שהוא כנראה הגיבור המקורי של הנבואה הסיבילינית הנוצרית ) כשליט המערב , בשעה שהאנטיכריסט שולט מירושלים על המזרח . אין האנטיכריסט מתכנה בשם ה , ' אולם הוא דורש שאנשים יתכחשו למשיח הנוצרי ואף מצווה על ברית מילה לכל . האנטיכריסט יחסל את נרו , ולאחר מכן יומת הוא עצמו על ידי המושיע . בית המקדש , הר הזיתים ואחר כך גם עמק יהושפט היהודיים חדרו לאפוקאליפסה הנוצרית , אם כי בתקופות שונות ומסיבות שונות , והפכו לאלמנטים אינטגראלים של סיפור סוף הימים . בית המקדש נתפס ( בעקבות דניאל ט כז ; יא לא ; יב יא ) כמקום ההטעיה של העולם , הר הזיתים נחשב למקום ניצחון ה' על האנטיכריסט ( בעקבות זכריה יד ג-ד , ( ועמק יהושפט , שהחל מן המאה השלישית זוהה עם נחל קדרון , נתפס כמקום יום הדין האחרון ( כפירוש אטימולוגי לשמו בהקשר ליואל ד ב , יב " . ( י בפרק זה , שבו נוסחו הנבואות הנוצריות שנתקשרו לירושלים , ובלשון סגי נהור להר הבית , פעל אב הטומאה של האנטישמיות בכל הדורות , הוא יוחנן כךיזוסטום מאנטיוכיה . בךתחת ויכוח חסר ריסון נגד יהודי אנטיוכיה , שעקב פעילותם המיסיונרית הוא חשש כי ירוקנו את כנסיותיו , הטיח כריזוסטום השמצות על היהדות והיהודים . הוא הוכיח את היהודים המקיימים את חג הפסח מחוץ לירושלים ובזה עוברים על מצוות דתם " . אולם מעל לכל , הוא מעלה את הטיעון שחורבנה של ירושלים הנו הוכחה לאמיתת הנצרות . המצב שירושלים בחורבנה והיא אינה עירם של היהודים קיים כבר שלוש מאות שנה , ומה זכות היהודים לחכות לשינוי . 41 הם ניסו לבנות מחדש את בית המקדש שלוש פעמים , בזמן הדרינוס קיסר ( בר כוכבא , ( בימי קונסטנטין ( לא ידוע ) ובימי יולינוס קיסר , וכל הניסיונות נכשלו , ועובדה זו מוכיחה שלא יבוא שינוי במעמד היהודים . הנביאים אמנם ציינו את סוף הגלות , אולם לא עשו זאת לגבי הגלות הנוכחית , כי זו גלות נצחית . 42 כך נוצרה זהות בין מעמדה של ירושלים לבין גורלו של עם ישראל . החורבן של שניהם הוא נצחי . 'Die Tiburtinische Sibyllae ' , ed . E . Sachur , 37 . Sibyllinische TexteundForschungen , Ha \ k \ 89 & , p Deo patri et Iesu Christo filio eius . F . t cum cessavit habitu regaii relinquet regnum Christianorum Iem , et ibi deposito capitis diademate et omni 186 : 'Et postea veniet ( rex Romanorum ) lerusa- Jerusalem ' Antichristus et sedebit in domo Domini in imperium Romanorum tune revelabitur manifeste על תאריך הנבואה הסיבילינית הזו נחלקו הדעות , ראה McGinn ( לעיל , הערה , ( 35 עמ' . 50-49 38 מצוטט כאן לפי , McGinn שם , ענ . 52 7 39 החוקר הדגול אבל ( Abel ) העלה סברה , ש'שער / Vf ^ בנחמיה ג לא , תורגם לרומית בתור = iudicialis porta 'שער המשפטי , ומיקומו מעל לנחל קדרון . ומכאן השלכת השם על העמק . Fathersof the Church , vol . 68 , Discourse III , 7 : 4 Engl . trsl . P . W . Harkins , Washington 1979 . The St . John Chrysostom , Homiliae contra Judaeos , ° ibid ., Discourse V , 4 , 11 42 ibid , Discourse V , 111 , 13 ; V , 111 , 15 ' and Discourse iv , 5 ; 1 v , 8 ; 1 v , 6 . 1 ; iv , 6 : 8

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help