sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:261

חורבן הבית הוא חורבן המשתלב בדברי הימים , והוא אירע בשעה שאלוהים עזב את נחלתו " . החורבן , והעובדה שלא נשארה אבן על אבן , לא היתה תוצאה של נבואת ישו ( ברוב המקרים מתוארים דברים אלה כקללה או כנבואת זעם !( החטאים של הפושעים הם שגרמו לחורבן . מעשה חורבן מוחלט זה הוא גם פרק בראשית כתולדות יום הדין האחרון . ירושלים באסכאטולוגיה ובאפוקאליפסה הנוצרית בפרק זה מתחיל לעלות היבט מיוחד בתולדות יחסה של הנצרות לירושלים , הקשור באסכאטולוגיה או באפוקאליפסה הנוצרית . 35 בעקבות מסורות יהודיות מכאן , ולאור המסופר באיגרת לתסלוניקיים על הופעת 'בן האבדון' אשר ? טעה את המין האנושי מכאן *" , נוצרה האפוקאליפסה הנוצרית , המתארת את קץ תולדות האנושות ( מלווה ביום הדין האחרון ובלעדיו . ( באותו זמן עצמו , ברבע האחרון של המאה הד , ' מצויים תיאורים זהים אצל הארכיבישוף של ירושלים וב'נבואות הסיביליניות' בניסוחן הרומי . האנטיכריסט , מטיף קיךיל מירושלים , ישב בבית מקדש , הוא בית המקדש היהודי . הוא יטען שהוא צאצא של בית דויד , ויבנה מחדש את המקדש שבנה שלמה ( אולי אזכור למעשי יולינוס קיסר כדור אחד לפני זה . ( כל זה יקרה בשעה שלא תהיה עוד 'אבן על אבן , ' כדברי ישו . בשעה שהאבנים תהיינה מפוזרות , אם כמתפרקות מבלייה או מהרס , או מסיבה אחרת כלשהי , יופיע האנטיכריסט . ההרס , הוא מדגיש , אינו של אבני החומה או אבני הבניין החיצוניות , אלא 'פנים המקדש , מקום הכרובים . ' הוא יטעה את ההמון האנושי , ולבסוף יגלה שנאה ואכזריות ( דניאל ז כא ; יב א ) במקום האהבה , שבה עטף את מעשיו תחילה . באותו זמן עצמו , כאמור , מופיעה האפוקאליפסה הנוצרית , היא 'הנבואה הסיבילינית , ' המנוסחת רומית ומעובדת על ידי נוצרי , וזו ממקדת את מאורעות סוף העולם בירושלים . אלא שנבואה סיבילינית זו מכניסה אלמנט חדש — את השליט הנוצרי האחרון ( מאוחריותר : 'הקיסר , ( ' שיאפשר לה להתקיים בדורות המאוחרים תוך שהיא מתאימה עצמה למסיבות הזמן , ולעתים אף מתייחסת למאורעות זמנה ונוקטת עמדות פוליטיות . בתיאור דראמאטי זה מסופר איך תתחיל התפרצות העמים הטמאים ( גוג ומגוג , ( שנסגרו על ידי אלכסנדר בצפון . הם יובסו על ידי שליט רומא : ולאחר מכן יבוא [ מלך הרומאים ] לירושלים , ימסור את השלטון לאלוהים האב ולבנו ישו המשיח , לאחר שיוריד מראשו את הכתר ויזנח את לבוש המלכות . כשעה שיסתיים השלטון הרומי יתגלה באופן ברור האנטיכריסט וישב בבית האדון כירושלים . sis , PG , 33 , Catechesis V 11 . 6 s . CyriiH Werosoiymitani archiepiscopi Cateche- 33 ibid ,, Catechesis \ 0-. w 34 35 הניסוח המעדיף את הביטוי 'אפויקאליפסה , ' שפירושה הבסיסי הוא 'התגלות , ' על פני הביטויים אסכאטולוגיה , יום הדין האחרון או ציפיות משיחיות , אומץ כאן בעקבות מחקרו של B . McGinn , Visions , Ages , New York 1979 , p . 30 of the End . Apocalyptic Traditions in the Middle המבליט תכונות מיוחדות במסכת הכתבים הנוצריים — השונים במהותם אם כי לא תמיד בתוכנם — ממדרשי הגאולה היהודיים . אולם ראה : י' אבן שמואל , מדרשי גאולה , תל אביב תש"ג , עמ' כח . 35 * נקודת המוצא היא איגרת פאולוס השנייה אל התסלוניקיים ( ב ג ואילך : ( 'אל יתעה אתכם איש בשום אופן כי לא יבא בטרם יהיה בראשונה המרד ונגלה איש החטאה בן האבדון , המתקומם והמתרומם על כל הנקרא אל או עבודה עד כי גם ישב בהיכל האלוהים כאלוהים ומראה את עצמו כי אלוהים הוא Catechesis xv . 15 36 . '

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help