sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:257

' ציון מדבר היתה ירושלם שממה' ( ישעיהו סד ט . ( היהודים סוכרים , כי כל אלה נתמלאו כימי האשורים והכבלים , ואילו אנו , על פי אלה המאורעות שהתרחשו עם הופעת המושיע ... 'נמצאתי ולא בקשני' ( ישעיהו סה א , ( אנו מייחסים כל אלה לזמן הניצחון הרומי ... אשר יוספוס , כותב ההיסטוריה היהודית , מסביר בשבעה כרכים . מנקודת ראות זו מהווה חורבן ירושלים היהודית הוכחה לאמיתות קיומה של הנצרות ; מה בצע לדון במה שנראה לכל עין , כלומר שמה שהיה יקר מכל יקר הפך לחורבה , והמקדש , שנודע ככל העולם , היה למזבלה של העיר החדשה , אשר שמה הוסב על פי שם מייסדה , איליה ; והוא המקדש , נהפך לקן אוחים . לשווא אומרים הם מדי יום בבתי תפילתם : 'העל אלה תתאפק ה' תחשה ותעננו עד מאד' ( ישעיה סד יא . ( אולם עתה נוצרה מציאות חדשה : לא ערר איליה T ; : - קפיטולינה T ? I- של האימפריה האלילית '; נוצרית היא ירושלים זה מאה שנים . כיצד יש להתייחס לירושלים הנוצרית ? שני גורמים השפיעו על השקפתו של הירונימוס . מחד גיסא , ברור כי לא יכול היה לקבל אלא את פרשנותה הרשמית של 'הכנסייה הלמדנית . ' מנקודת ראות נוצרית , בין אם עוסקים בתפילה ובין אם עוסקים בגאולה , אין מייחסים לירושלים כל יתרון או מעלה . מאידך גיסא , יש לה לירושלים משמעות מיוחדת , אם לא במסגרת הישועה הרי לפחות במסגרת החסידות , למרות שמן הבחינה העיונית כל המקומות שווים בעיני אלוהים . מצוי בידינו מכתב שכתבו הגבירות האצילות פאולה ( Paula ) ואוסטוכיום בבית לחם לירידתם מרקלה ( Marceiia ) ברומא , שהכל מסכימים כי נוסח למעשה בידי הירונימוס עצמו , והוא מעין חיבור דחוס וממצה על המקומות הקדושים : משלימה אותו רשימת הפךפיגוךאציות שבמקרא . ואולם , מכתב זה אינו חיבור דידאקטי בלבד ; מתוכו נשמעות קריאות הקרב של הירונימוס , שיצא להגנת המקומות הקדושים בכלל וירושלים בפרט . לפיכך הוא מצטרף אל כמה מכתבים אחרים שעניינם דומה . במנותו כמה אירועים חשובים מן המקרא , על משמעותם 'העמוקה , ' הוא מציג הסתייגות מקובלת , ואפשר אף להגיד כמעט מובנת , לאמור 1 'ותאמר כי בכל זאת אירע בשכבר הימים putant esse compieta . Nos autem iuxta ea quae ex Iudaei Assyriorum et Balyloniorum temporibus Hierusalem desolata" ( Is . 64 : 9 ) ... Quae omnia 739 ( PL , 24 , col . 626 ) : '" Sion descrta facta est , Comment . in Esaiam , VII , CCSL , LXXIII A , p . 20 expiicat voluminibus ... ' Josephus , iudaicae scriptor historiae , septem Romanae victoriae universa referimus ... quae his qui me non quaerebant" ( is . 61 : 1 ) , ad tempus persona Saivatoris sequuntur ... "inventus sum ab sterquilinium urbis novae , quae a conditore in ruinas , et templum in toto orbe celebratum , in pateant , cum omnia desiderabilia eorum versa sint superfluum est ea sermone disserere , quae oculis ibid ., p . 740 ( Comment . in Esaiam , c . 64 ) - . ' et 21 affliges nos , atque humiliabis vehementer '" suis : "Super his omnibus , Domine , et sustinebis et noctuarum , frustraque cotidie dicunt in synagogis appellabatur Elia ; et in habitaculum transierit 22 בניית המקדש בגורן ארונה היבוסי מוכיחה , דרך משל , כי הכנסייה תיבנה בקרב הגויים . מלכיצדק המביא יין ולחם מייצג את סעודת האיכךיסטיה , אדם הראשון חי ומת בגולגותא , כך שדמו של המשיח ( ישו , ( הוא האדם השני , טיהר את חטאיו של קודמו . השילוש מוצג בשלושה שמות : יבוס , שלם וירושלם . מובנו של הראשון הוא 'מובס' , ( caicata ) השני 'שלום' ( pax ) והשלישי 'חזון השלום' ( יח שלום Latinorum ( = CSEL ) , LIV , ep . XLVI 2 , 2-3 , 3 Hilberg . Corpus Scriptorum Ecclesiasticorum S . Hieronymi Epistulae , ed . I . ; (' visio pacis' —

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help