sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:149

אנשי ירושלים ידעו יפה את ערכם ואת מעמדם בעיני יהודי התפוצות . אף שבמכתביהם אין הם קוראים לעלייה , הם מדגישים את מעמדם המיוחד ואת מעלת ישיבתם בירושלים . בדרך כלל מובע רעיון זה בפתיחה לבקשת סיוע כספי . הם 'ממושכים ממורטים ... רצוצי רועץ ... מקימי אהל בל יצען ... תותרת הכנסיה , שומרי תיקונים , אביוני אדם , כבודי דלים rer .. כאמור , אנו עדים לעובדה , שבני אותם דורות נמנעו מלקרוא לאחיהם לעלות . דומה שמצב זה נבע מהתפיסה , שקיבוץ גלויות ( אליהו נתמנה גאון בשנת , ( 1062 שנכתב סביב ENA 2804 , f . 7 1 1055 בשוליים העליונים ( מאן , שם , עמ' 106 ואילך ; קטע זה נשמט אצלו ;( ראה דיון אצל גיל , עלייה ( לעיל , סוף הערה , ( 18 עמ' , 127 בשורות 3-2 יש לקרוא : ... ' מודה חסד אחינו המעולה' ( ולא 'יוסף אחינו' כפי שנדפס שם , ( והכוונה שעמרם המלמד מודה לאפרים בן שמריה , שאליו נשלח המכתב , על החסד שעשה עמו . 22 ראה ENA 223 מכתב מאת המלמד הירושלמי עמרם אל חתנו יוסף בפסטאט , שבו הוא מבקש ממנו לשוב אל משפחתו בירושלים 'לאכול בצל בירושלים ולא תרנגול במצרים' ( הבקשה בשוליים העליונים ) ספריית בית המדרש לרבנים בניו יורק , ENA 2804 , f . 7

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help