sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:137

באו לירושלים מייד אחרי הכיבוש המוסלמי 'ערבו על נפשם , ' כלומר התחייבו לדאוג לניקיון ולשמירה : 'לחזות אשפתותיה לנקות ביבותיה . ' ... לפי המקורות המוסלמים היו היהודים אחראים לניקיון תחום הר הבית בלבד . לדבריהם היו למסגד אלאקצא עשרה שמשים יהודים , ואחר כך עשרים . הם היו פטורים ממס הגולגולת והיו ממונים על עבודות הניקיון , עד אשר הח'ליפה עמר בן עבד אלעזיז ( 720-717 ) החליפם בעבדים של 5 התעודה שהדפיס אסף ( לעיל , בהערה הקודמת , ( ע"א , שורות ; 9-1 כמובן , אפשר שהכרוניקה היהודית וכן מכתב הישיבה שאבו מן הנאמר במקורות המוסלמים , כשם שייתכן שהמסורת המוסלמית הושפעה מידיעות שרווחו בין היהודים . ראה במכתב הישיבה ( בהערה הקודמת , ( עמ' , 79 שורה . 34 אין להסיק ממקורות אלה שהיו יהודים בשורות הצבא המוסלמי , כסברתו של ב"צ דינור , ישראל בגולה , א , , 1 תל אביב [ תשי"ח , [ עמ' , 22 הערה , 22 וכפי שכבר השיב לו אסף , מקורות , עמ' ; 17 גם Hagarism , Cambridge 1977 , p . 156 , n . 29 p . Crone and M . Cook , מגזימים , כשהם רואים כאן הוכחה לשיתוף פעולה כללי מוסלמי-יהודי . vop מכרוניקה בערבית יהודית שנמצאה בגניזת קאהיר והמתארת את חידוש היישוב היהודי בירושלים בימי הח'ליפה עמר כן אלח'טאב ספריית האוניברסיטה בקיימברידג' T-S Ar . 6 . 1

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help