sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:126

ביניהם רבן עננישוע , שעלה תחילה לירושלים ולאחר מכן ירד למצרים , 126 ורבן ארקמה ומר בבעי , שעלו לרגל מנציבין ' " . צליינים אלה הביאו עמם לביתם את ידע הליטורגיה הירושלמית , וגרמו בכך להתפתחותה של הליטורגיה הנסטוריאנית מתוך חיקוי של המודל הירושלמי . ' נראה שקהילה נסטוריאנית התקיימה בירושלים כבר באמצע המאה הד . אולם הקהילה זכתה לבישוף משלה רק בראשית המאה הט , ' כאשר קבע הקאתוליק 1 ס תימוטאוס א' ( 819-778 ) שיהיה לירושלים כישוף , והוא יהיה כפוף למטרופוליט של דמשק . תוארו של מטרופוליט דמשק שונה ל'מטרופוליט דמשק , ירושלים ואזורי החוף 12 " . ' אל ; ה אלג'להךי , אחד הבישופים הנסטוריאנים של ירושלים , ידוע לנו בשמו , כיוון שיצירותיו שרדו . הוא חיבר את 'על אחדות האמונה' ו'תנחומים על הצער , ' ושירת ככישוף נסטוריאני של ירושלים לאחר שנת 879 / 878 ולפני שנמשח כמטרופוליט של דמשק , ב 15 ביולי ' ? '" . 893 אץ בידינו מידע על בישופים נוספים , אולם אין להסיק מכך שלא היו בישופים נסטוריאנים אחרים בירושלים . מאמצע המאה הי"א נשא הבישוף הנסטוריאני בירושלים את התואר מטרופוליט , ובשנת 1065 משח הקאתוליקוס סאבךישוע ג' זא ? בור את עננישוע למטרופוליט של ירושלים "' . ייתכן שהעלאה זו של הבישוף במדרג הנסטוריאני מלמדת על התרחבותה של הקהילה הנסטוריאנית בירושלים ועל התגבשות מסגרותיה הארגוניות , לעומת אלה של הפאטריארכיה היוונית אורתודוכסית . אולם ברור , כי יש בשינוי המדרג הנסטוריאני כדי להעיד על עלייה בחשיבותה של ירושלים בכנסייה הנסטוריאנית . היעקוביטים סורים מוניפיסיטים = ) יעקוביטים ) ישבו בירושלים בזמן הכיבוש הפרסי , והיו מהם שיצאו אז לגלות , אולם רדיפותיה של הכנסייה היוונית אורתודוכסית גרמו להם שיתייחסו אל הכובשים המוסלמים כאל משחררים . " הכיבוש המוסלמי אפשר להם להתארגן במסגרת של קהילה נפרדת , שבראשה עומד בישוף . ארגון נפרד זה התקיים עד לכיבוש הצלבני . מיכאל הסורי '" מעיד , שאחרי גירושו של הפאטריארך אליה 'לא היה עוד לאורתודוכסים שבעיר זו בישוף עד לזמן שלטונם של הערבים . ' בנספח ל'כרוניקה' מביא מיכאל הסורי את שמותיהם של חמישה בישופים יעקוביטים , '" שכיהנו כירושלים מתקופת הכיבוש המוסלמי ועד לסמיכתו של תימוטאוס , הבישוף ה 62 לפי מניינו של Meinardus 127 Bonn 1922 , p . 201 A . Baumstark . Geschichie tier syrischen Lileralur . 126 ( לעיל , הערה , ( 125 עמ' . 123 Liber Annuus , XXIX ( 1979 ) , pp . 221-237 influence sur les Eglises nestorienne et syrienne ' , Y . Blomme , 'La liturgie de Jerusalem et son 128 Cahiers de civilisation J . M . Fiey . 'I . c pelerinage des Nestoriens et ' ' , Jacobites a Jerusalem 1299 Le Quien , Oriens Christianus , II , Paris 1740 . p . "" testi . 232 ) , Vatican 1964 , pp . 345-397 ( Vat . ar . 1492 )' , Melanges E . Tisserant , II , ( Sludi e WIUND '" friihislamiseher Zeit . Wiesbaden 1966 , p . 64-65 W . Hage , Die syrisch-jacobitische Kirche in ' 32 ! יעקוביטי של אנטיוכיה , ( 1199-1126 ) שהה תקופה מסוימת בירושלים , ועסק שם בלימודים r . xii ( 1969 ) , p . 122 " י 'התנחומים על הצער' נכתב לאחר נפילתם של שני שרים ממוצא נוצרי בשנת , 879 / 878 אולם נראה שבאותה תקופה טרם נמשח אף לבישוף ירושלים , אלא שהה עדיין בבגדאד . ראה : II contorto delle tnstezze" di Elia a ! Gawhari o . Levi deila vida , " ובהעתקת כתבי יד . 4 מ 3 , Paris 1910 , p . 493 Michel le Syrien , Oiromgue , trad . J . B . Chabot , I II . י 13 מס' : 56 אליה ; מס' : 57 קיךיל 1 ס ; מס' : 58 ירמיה ; מס' : 59 תומס ; מס' : 60 יוחנן ; מס' : 61 פילוקסנוס ( Philoxenos ) ( שם . (

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help