sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:75

שהכנסייה הידועה כיום בשם 'דומינוס פלביט' ' ( Dominus Flevit ) היא הכנסייה שנבנתה לאחר הכיבוש הפרסי . והיא אשר נקראת בשם 'גת שמנים' במקורות מן התקופה המוסלמית הקדומה . " כנסייה המוזכרת בליטורגיה אך שייכותה העדתית לא ברורה , היא כנסיית מנס הקדוש . ( S . Menas ) היום היא ככל הנראה הקפלה בתוך הקאתדראלה הארמנית על שם יעקב הקדוש , אם כי הזיהוי לא ודאי לחלוטין . ידועה כנסייה נוספת , 9 רוקו ? יוס הקדוש , ( S . Procopius ) והיא היתה כנראה בפסגת גבעת אבו תור ( גבעת חנניה דהיום . ( שלוש כנסיות המוזכרות בליטורגיה היו במרחק מה מן העיר . האחת הלןתיסמה , ( Cathisma ) שאליה אף היה מצורף מנזר , נתגלתה בחפירות רמת רחל . היא נהרסה ולא נתקיימה עוד ככנסייה , אך עולי רגל , בדרכם לבית לחם , נהגו לפקוד את המקום ולציין את חורבותיה . - ' כנסיית המצלבה היא ' כנסיית הצלב הקדוש' ( Sta Crux ) לפי המקורות , נוסדה בסיומה של התקופה הנידונה , במאה הי"א . היא מוזכרת בליטורגיה בת הזמן . האב דניאל שביקר בירושלים זמן קצר אחרי הכיבוש הצלבני מציין שהמבנה נחרב על ידי המוסלמים " . הכנסייה השלישית היא כנסיית - ממילה ; Mamiiia ) T האב דניאל אף קורא לה ממילה הקדושה " , ( Hagia Mamiiia — ומקומה בבית הקברות ממילא דהיום . כבר בשנת 1897 כמעט שלא נותר ממנה דבר . 335 היא עמדה מעל ל'מערת האריה' המפורסמת . בפקודת הארון אלרשיד נהרסו בירושלים כנסיות רבות , הן הכנסיות היעקוביטיות שבירושלים . כנסיות אלה נבנו מחדש בזמנו של אלמאמון . המקור המספר לנו על חורבנן הוא מן המאה הי"ב , ולכן פרשה זו של הרס הכנסיות היעקוביטיות סתומה במידת מה . " 327 פירוש השם הוא 'אדוננו בכה , ' ולפי המסורת כאן בכה ישו על חורבנה העתיד של ירושלים ( לוקאס יט כט-מד . ( 328 לאפשרות סבוכה זו ראה תיאורו של ויליבלד אצל , Tobler-Moiinier , pp . 265-266 שם מפורטת עלייתו מכנסיית מרים למקום הכנסייה , וכן סיכומו של , Wilkinson עמ' . 158-157 ראה גם ; 328-336 , 407-409 ; Le Strange , p . 209 7 / V , pp . 301-327 , לפי זה ברור , כי לונסן ואבל לא היה ידוע מקום הדומינוס ? לביט בתקופה הנידונה , שכן הם מזכירים את המקום רק מן המאה הי"ג ואילך . וראה : . Milik . A / 0 / es ? . pp . 550-555 הערתו של וילקינסון על דעה זו ראה : f / nobfi Travels , London 1971 , p . 53 J . Wilkinson . יאה סיכום מצויין אצל לימור ( לעיל , הערה , ( 308 עמ' 329 . 36-34 ראה : , Milik . Notes , p . 362 וסיכום העניין גם מן ההיבט הארכיאולוגי , אצל צפריר , ציון , עמ' 330 . 87-83 ראה : מיליק , שם , עמ' .. // v , pp . 866-868 1569 הממצא באתר הוא ביזאנטי וצלבני ; נראה שהמקורות מן התקופה הצלבנית וכן השם הערבי שלה — מרקיבוס סירוס של פרוקופיוס — מאשרים את הזיהוי הזה , וראה : Wilkinson . p . 162 season , Roma 1964 , pp . 2-4 Aharoni , Excavations at Ramal Rahel . The 1959 Wilkinson . p . 103 : Milik , Notes . pp . 571-572 ; Y . "' . IN . pp . 942-943 332 Milik , Topographie , p . 182 ; Milik , Notes , pp . 568- 1889 , ch . LVIII B . Khitrowo , Itine ' raires russes en Orient , Geneve 333 569 ; Wilkinson , p . 162 Lie ' vin de Hamme , Guide-indicatew des Sanctu- 335 partie . Jerusalem 1897 , p . 248 aires el Lieux historiques de la Terre Sainte , 2 me nvn 336 קשור באגדה הקיימת בקרב הנוצרים עוד מזמן הכיבוש הפרסי של שנת , 614 לפיה אסף אריה את עצמות קורבנות הכיבוש , הביאן למערה הנמצאת כמקום ואף שמר עליהן . מסורת זו מצאה לה מקום גם ביהדות ( מספר עליה תלמיד הרמב"ן במאה הי"ג . ראה י אי יערי , מסעות ארץ ישראל , רמת גן , 1976 עמ' Ancient Churches , p . 19 ; JN , p . 938 337 . ( 87

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help