sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:57

הארמונות מתבסס בעניינים רבים על הפפירוסים מימיו של וליד , שנמצאו באפרודיטו שבמצרים . הפפירוסים מתארים משלוח עובדים וחומרי בנייה לירושלים , כשהם מיועדים למסגד ( Maoyi 5 a ) ולארמון ( או חצר , ( AvArj של אמיר המאמינים . נראה שמבנה , 11 שהוא המפואר מכולם , היה ארמון אחד הח'ליפים מבית אמיה , כפי שעולה אף מסגנון עיטוריו . מארמון זה היתה גישה ישירה אל הר הבית בעזרת גשר , שיצא מן הקומה השנייה של הארמון ועבר מעל לרחוב . הובעה אף השערה , שהקומה הראשונה של הבניין שימשה מקום מגורים למשמשים בהר הבית ובמסגדיו . מסתבר שבניין 111 שימש אף הוא כבית מגורים למשמשים אלו , אך אין הדבר ודאי . השערה בלבד , ואין לנו אלא להמשיך לראות את כל המבנים כמיועדים למגורים , ותו לא . 20 ראה אצל ? Papyri in the British Museum , IV ) , London 1910 H . I . Bell , The Aphrodito Papyri ( Greek המדובר בפפירוסים מהשנים 701 ( פפירוס מס' , 1451 שתאריכו לא בטוח , ואולי מדובר בשנת 706 , ( 716 / 7 ( פפירוס מס' ( 1433 ועד שנת 710 ( פפירוס . ( 1366 יש לציין , שהנוסח 'מסגד' או 'ארמון אמיר המאמינים' מופיע בצורה סטיריאוטיפית במספר רב של פפירוסים , וראה שם , עמ' 293 , 291 , 289 , 285 ועוד . בקשר למובאות אלה יש להזכיר את המבנה בן התקופה , בעל המגדל העגול , שמצא ג'ונס במצודה . הוא סבר כי מבנה זה הוא 'ארמון אמיר המאמינים , ' שעליו מדברים הפפירוסים הללו ( לעיל , הערה 206 . ( 200 המבנים האומיים , עמ' . 39 207 שם , עמ' . 37 אולי המדובר בשער אלוליד , שמזכיר מקדסי בין שערי הר הבית , ואם כן , המשיך שער זה בקיומו עד לימי מקדסי , כלומר עד המאה הי' ( שם , עמ' , ( 40-39 והדבר יוסיף עדות לקיום הארמונות , כולם או חלקם , עד למאה זו . אך ייתכן , כמובן , שהשער שימש באופן עצמאי , לאחר שהארמון יצא מכלל שימוש . m שם , עמ' . 39 תוכנית הארמונות האמיים מררוס להר הבית ומערך רחובות העיר באיוור זה

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help