sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:51

מכנסיית הקבר הקדוש . מהמבנים שהיו שם מציין ויליאם לשכות לשימוש הנזירים . מקום לאירוח אנשי העיר שהגיעו לירושלים , ומנזר , שנקרא בשם מנזר הלאטינה Monasterium de Latina ) או . ( Latinorum כמו כן הכינו מקום לשהיית עולי רגל , ? ן ? לה לתפילה ואכסניה , ( Xenodochium ) שהאכילו בה את עולי הרגל העלובים בשאריות המזון שהוכנו בשביל הנזירים , הן במנזר הגברים והן במנזר הנשים . [; xr המבנים הללו היה יוחנן 'החסיד' ; loannes Eleymon ) או 'נותן הנדבות , ( ' פאטריארך אלכסנדריה בשנים . 619-610 אנשי אמלפי תמכו במנזרים ובאכסניה ושלחו להם תרומות . וכך מתאר זאת ויליאם מצויר ; ' והיה שם מנזר בעיר , שייך לאנשי אמלפי , שהיה נקרא , ועדיין נקרא היום מרים הלאטינית . לידו היו אכסניה עם בית תפילה צנוע לכבוד הפאטריארך המבורך של אלכסנדריה , יוחנן החסיד , ' וכן 'מנזר קטן לזכר החוטאת החסודה מרים המגדלית . ' בשל העדר ממצא קדם צלבני בחפירות שנעשו באיזור המזרחי של רובע המוריסתאן ובשל העובדה שמפעלי הבנייה של אנשי אמלפי לא כללו כנסייה , אלא בית תפילה בלבד , וכן מנזר ואכסניה , יש להסיק שאנשי אמלפי שיקמו במאה הי"א את מבני קרל הגדול , שנפגעו בימי חאכם , והשתמשו בהם ככל הנראה עד הכיבוש הסלג'וקי , אך הדבר לא היה במקום שעמדה מאוחר יותר כנסיית מריה לאטינה הצלבנית . לדעת מ' דה וו גיא הקימו אנשי אמלפי את המבנים שלהם בין שנת , 1014 מועד גמר רדיפות חאכם , לשנת , 1023 שבה אישר הח'ליפה בצו את הגנתו על המכנים הדתיים הפראנקיים בירושלים . ' גם למבנים של אנשי אמלפי המשיכו לקרוא בשם ה'לאטינה . ' נראה הדבר , שהאיזור המזרחי של רובע המוריסתאן המשיך לשמש במשך כל התקופה המוסלמית הקדומה כפורום , דהיינו שטח נרחב , פתוח , ששימש למסחר , למעט הקטע המזרחי ביותר , ששימש כנראה למגורים . במקום זה גילתה קניון שרידים של מספר בתים . ' בשעת הנחת היסודות לכנסיית הגואל הגרמנית , שברובע 146 147 WT , 1 : 10 ; xv 1 ll : 5 דעתו של כריה ( לעיל , הערה , ( 143 עמ' , 49 שונה במקצת . הוא מזכיר את התאריך 1080 כאפשרילמעשי האמלפיטנים בירושלים . כדאי אף להזכיר , שגם ההונגרים הקימו מנזרים בירושלים , בזמנו של המלך סטפן הקדוש , ( 1038-979 ) אלא שעל הללו לא ידוע דבר . ךלוויל ( להלן , הערה , ( 148 עמי , 12 מציע , שהבניות של האמלפיטנים היו לאחר מותו של חאכס , 1050 לערך . גם רילי סמית ניסה את כוחו בתיארוך מדוייק יותר של מעשי הבנייה של אנשי אמלפי I ; 21 K Kin rjrvj cnrrcn . 1967 in Jerusalem and Cyprus , c . 1050-1110 , London ] .. Riley-Smhh , The Knights ofSt . John , a ^ Vl ^ Mustansjrfrom 1036 to 1094 and , in particular the remain the reign of the Fatimid Cali ph ; 11- likely date for the foundation of St . Mary must The most : ( 37 ' n 2 ?) . years before 1070 בהמשך הוא מנסה לשחזר את תולדות מנזר מרים הלאטינית , ומציע , בנוסף לאמור לעיל , תאריך של אמצע המאה הי"א . מנזר נוסף , על שם מרים המגדלית , אשר הפך לדעתו לאחר מכן למנזר מרים הגדולה , נוסד בשנת 1080 לערך . מכל מקום יש נימוקים מסתברים להנחה שעם הכיבוש הצלבני כבר היו כל המבנים הללו הרוסים . ראה גם ; . ( 1967 ) . p . 311 . n . 85 Arab World Before the Crusades ' . tym //""? . 62 A . O . Citarella , 'The Relations of Amalfi with the גם הוא הסיק שאין אפשרות לדייק יותר בתאריך הבניות של אנשי אמלפי . ' 48 ראה לעיל , הערה . 137 סיכום טופוגראפי של איזור זה , השונה משלנו , מציע . Hospitallersin theHoly Land , London \ 91 \ , p . 12 E .. J . King , The Knights שם יש גם תיאור של הסיבות , שהביאו להעברת הפטרונות של הרובע מיוחנן 'החסיד' ליוחנן המטביל . יש לשים לב לעובדה שב JN , p . 646 מציע אבל באופן סתמי שהאכסניה של אנשי אמלפי נבנתה דווקא בחלק הדרומי של הפורום של אילןא , אך אין הוא מביא לכך שום נימוק בטכסט . כריה ( לעיל , הערה

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help