sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

קוו . אנו מפחיתים דרך קבע מערך השפעתם של חידושים חינוכיים . אפילו המאמצים הרפים יחסית של , Head Start שעוררו ביקורת רבה , הניבו כמה תוצאות מדהימות , כפי שנראה בהמשך . זאת ועוד , לא הכנסנו לשימוש את כל מה שאנו יודעים - כולל העובדה שילדים בכיתות המאורגנות כקהיליות של הדדיות מצליחים היטב בביצועים אינטלקטואליים ומעלים את רף מטרותיהם . השימוש בפסיכולוגיה התרבותית בשירות החינוך עשוי להניב לקחים רבים נוספים . אני משוכנע שאיננו מצויים בסוף הדרך בכל האמור בחינוך . למעשה , יש סיבות טובות להאמין שאנו מצויים בתחילתה של דרך חדשה . אומר כעת מילים אחדות על מבנה הספר . אף שאפשר לקרוא כל אחד מן הפרקים כשלעצמו , ביחד הם מהווים חלקים מנקודת מבט רחבה יותר , המוצגת בפרק הפתיחה בצורת "עיקרים" בנוגע לטבען של תודעות פרטיות הפועלות בתרבות מאפשרת . הפרקים הבאים משכללים עיקרים אלה . הנושאים ה"חינוכיים" המכוסים הם רבים ומגוונים — מהשפעתן של תפיסות עממיות של פדגוגיה על החינוך ועד לאנומליות הטבועה במדיניות החינוכית ; משימוש בנרטיב לפדגוגיה פרימטית ; מ"קריאת מחשבות" של בני ארם אחרים ועד לשאלה כיצד אנו מייצגים את העולם זה לזה . אין ענייננו בסוגיה הנושנה של כיסוי למשל . אין גם עיסוק מרובה בסוגיות החמות של מדיניות חינוכית . אני משוכנע שסוגיות כאלה לא ייפתרו לפני שנרכוש הבנה עמוקה יותר בתרבות החינוך . זהו עניינו של ספר זה . ברצוני להביע תורה מיוחדת לאלה שאפשרו ספר זה : למכון ספנסר , שתמך במחקר בנדיבות ; למחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה של ניו יורק , שסיפקה מקום לעבודה ותנאים לביצועה ; ובמיוחד לבית הספר למשפטים של האוניברסיטה של ניו יורק , שנטלתי חלק בחיים האינטלקטואליים שלו ואשר הייתה לי הזכות הנמשכת ללמד בו סמינר על תאוריה של פרשנות במשפט , בספרות ובמדעי האדם יחד עם ידידיי ועמיתיי טוני אמסטרדם , פגי דייויס ודייויד ריצ'רדס - סמינר שהדיו ניכרים בכל פרק מפרקי הספר . הקדשתי ספר זה על תרבות החינוך לדייויד אולסון - פוסט דוקטורנט לשעבר , חבר ותיק , עמית טוב מזג , ובן שיח זמין - בין אם בהסכמה או

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help