sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר ספר זה הוא אסופת מאמרים על חינוך . אולם בשום פנים אין הוא מוגבל לחינוך במובן המקובל של כיתות ובתי ספר , שכן אין כל ספק שחינוך בית ספרי הוא חלק קטן בלבד מדרכה של תרבות לנתב את צעיריה לתלמים הקנוניים . למעשה , חינוך בית ספרי עשוי אף לעמוד בסתירה לדרכים אחרות שבהן תרבות מנתבת את צעיריה כך שיעמדו בדרישות החיים המשותפים בקהילה . תקופתנו עתירת השינויים מתאפיינת בתהיות עמוקות באשר למה שאפשר לצפות מבתי ספר "לעשות" למען אלה הבוחרים או נאלצים ללמוד בהם — או למעשה מה בתי ספר יכולים לעשות , בהתחשב בכוחן של נסיבות אחרות . האם על בתי הספר לשאוף לשעתק את התרבות , "להטמיע" את הצעירים אל תוך הדרכים הראויות להיות אמריקנים קטנים או יפנים קטנים ? עצם המונח הטמעה נחשב כיום לפסול , אף על פי שרווחה אמונה בלתי מעורערת בהטמעה עוד בתחילת המאה העשרים . או שמא , לאור השינויים המהפכניים שאנו נתונים כעת בעיצומם , ייטיבו בתי הספר לעשות אם יקדישו את עצמם לאידאל המסוכן , ואולי אף האשלייתי , של הכנת התלמידים להתמודדות עם העולם המשתנה שבו יחיו ? כיצד עלינו להחליט מה יהיה טיבו של עולם משתנה זה ומה תהיינה דרישותיו מהם ? אין אלה סוגיות מופשטות . אנו חיים עמן מדי יום ביומו , והן מצויות בעיקרם של הפולמוסים החינוכיים שהדיהם נשמעים בעולם כולו . מתוך פולמוסים אלה עולה ההכרה שחינוך אינו עוסק רק בעניינים שגרתיים כמו תכנית לימודים , אמות מידה או מבחנים . התוכן שאנו מחליטים לצקת בפעולתנו בבית הספר הגיוני רק לאור ההקשר הרחב יותר : מה החברה מתכוונת להגשים באמצעות השקעתה החינוכית בצעירים ? הבנו לבסוף שתפיסתנו את החינוך היא פונקציה של תפיסתנו את התרבות ואת מטרותיה ,

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help