sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

בהצעה המובעת כאן , בלשון הכותרת , מובלעות שתי הנחות קודמות בלתי מובררות . הנחה אחת , האומרת שאפשר לחנך בעת ובעונה אחת על שני מישורי זמן שונים 1 אחד , הנושא בכל עת בעול של התחייבות כלפי המציאות ההוזה , ובדוגמה שלפנינו — מציאות של מלחמה ; ואילו השני נושא פניו לקראת עתיד של שלום . במלים "עתיד של שלום" טמונה ההנחה השנייה , לאמור : ההיסטוריה של העמים עוד צויפנת בחובה את האפשרות — חרף כל נסיון העבר — לחרוג אל מעבר להפוגות בין מלחמות , כפי שהיה עד כה , ולהגיע אל שלום אמיתי בין העמים ; לשלום העומד בעינו , לפחות תקופה ארוכה שאין לחזות את קצה מראש , אם לא ל ? " צח , " כפי שהאמין קאנט . ננסה לבחון שתי הנחות יסוד אלה , תחילה לפי גרעין האמת הטמון בכל אחת מהן בנפרד . נתחיל איפוא בחינוך המתייחס לשני מישורי זמן בעת ובעונה אחת . עם כל השינויים והתמורות בדרכי החינוך , המתחוללים לנגד עינינו כיום בקצב מוגבר , עדיין נשאר ודבק בו סימן היכר אחד לפחות , המאפיין את החינוך מאז ומתמיד : הוא מתחולל בין שני דורות , בין הורים וילדיהם , בין מורים ותלמידים , הווה אומר — על ( בין ) שני מישורי זמן שונים . המחנכים עולים בגילם על החניכים , בוודאי ברוב המכריע של המקרים , אם לא בכל מקרה פרטי . מאחורי המחנך יותר שנות עבר , לפני החניך יותר שנות עתיד ; או , בלשון אחרת : המבוגרים מצוידים , בכל פרק זמן מסוים , בנסיון חיים ארוך יותר , בחינת נכס או ע 1 ל , ואילו לצעירים ציפיית חיים ארוכה יותר , בחינת תקווה או אימה . אכן , זאת טענה באנאלית ; אבל אין היא משום כך אמיתית פחות ; והיא בלתי חשובה רק למראית עין . אדרבה : רק אבחנה אמיתית שהיתה אי פעם נכבדה מאוד , עשויה לחדור ולהתגלגל במרוצת הזמן לכדי הכרה באנאלית מעין זו . כנראה נותר בה עוד מל 11 הו ממשקלה הראשיתי . ברוח

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help