sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מאות שנים אחרי מות קומניוס ) מצאו חוקרים אמריקניים שהמורה נוהג לדבר בכיתתו במשך שני שלישים ועד שלושה רבעים מזמן השיעור , והזמן הנותר מתחלק בין התלמידים לפעילות שגם היא ברובה מילולית . המימצא הזד , עורר שני חוקרים אחרים לבדיקת התמורות שחלו בתחום הזה במשך עשרות השנים האחרונות . הם בחנו חומר ספרותי המתאר הוראה בכיתה וכן ספרות מחקר שעסקה בהוראה . הם ביקשו לבדוק באיזו מידה השפיעו הרעיונות המחייבים הנהגה של שיטות המפעילות את התלמידים , הנפוצים מזה עשרות שנים בין המורים , על סגנון עבודתם . ואלה מסקנותיהם : המחקרים שנסקרו מורים על יציבות יחסית של דפוסי התנהגות " מילולית בכיתה במשך מחצית המאה האחרונה , וזאת למרות העובדה שכל דור ודור של הוגי חינוך , על אף ההבדלים בהשקפותיהם , חזר ושלל את שיטת , האש המהירה' שבה מומטרות שאלות על התלמידים , 3 ואת עצם דפוס השאלות תשובות בהוראה . " בדומה לזה מצא חוקר אחר באספקטים נוספים של ההוראה 1 סמור לראשית המאה הזאת הובעו טענות נגד האחידות הנוקשה " של ההוראה . הטענות האלה נסתייעו במכשירי מדידה של הכשרים האנושיים , שאז החל השימוש בהם . עם עידון מכשירי המדידה הפסיכומטריים , התברר שהתלמידים שונים זה מזה לא רק ברמת האינטליגנציה , אלא לא פחות מזה ברמת יצירתיותם וכן בשמונים ממרכיבי האינטלקט ( גילפורד . ( התברר גם , שייתכנו הבדלים בין רמת הכשירות ( competence ) ובין רמת הביצוע ושההבדלים באינטלקט , בכושר הפיזי ובהתנהגות החברתית , הגדולים בתקופת הילדות בלאו הכי , הולכים וגדלים ככל שהתלמידים עולים בשנים . באורח דרמאטי ניכר הדבר בכד , שבין שמונים תלמידי כיתה ט' tion " , Am . Educ . Res . J ., Vol . 6 , No . 2 , 1966 , p . 163 . 2 Hoetker J ., Ahlbrand Jr . W . P ., "The Persistence of Heciia- Classroom , Teachers College Press , N . Y . 1966 . 1 Bellack A . A ., Kliebard H . M ., et al ., The Language of the

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help