sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בתקופה המקבילה עברו גילגולים רבים על כל מוסדות החברה . אין המדינה ואין הכלכלה ואפילו אין המשפחה דומות למה שהיו בעבר . לא כן בית הספר . הוא עומד גם עתה , כפי שעמד בעבר , נגד כל הגורמים שביקשו ומבקשים לשנותו . עמידתו הזאת היא בדרך כלל ערמומית למדי . פה ושם עולה בידי מתקניו לשנות דבר מה בתוכניות הלימודים ובשיטות ההוראה או באירגון הקבוצה הלומדת ואז נדמה כי בית הספר הצליח להיחלץ מן הקפאון שבמשד דורות רבים היה שרוי בו . אך עד מהרה מתברר כי רוב התמורות האלה אינן אלא תמורות מדומות . עם עבור תור התיקון , " " הריפורמה , " הניסוי" וכוי חוזר בית הספר אל מצבו הקודם . נכון , " " התיקונים והניסויים הרבים שעברו עליו הותירו בו עקבות ; פה ושם תמצא בבית הספר שרידים של אירגון עצמי של תלמידים ( המנוהל על-ידי המורים והנתון לפיקוחם , ( פה ושם מצויות בכיתות חוברות לעבודה עצמית , שהשלמת שורותיהן היא חובה ( המעידות על כד שפעם מישהו ניסה לתת סיפוק ליצרי הפעולה הספונטאנית של התלמיד , ( פה ושם מקובלים שיעורים במלאכות , ללא קשר עם הנלמד בשיעורים העיוניים" ( המזכירים את הימים " שבהם חשבו המחנכים על שילוב של העבודה בלימודים , ( פה ושם מופיע עיתון בבית הספר , שמורה טרח הרבה כדי שיראה אור ( זכר לרעיון הפרוייקטים המבוססים על יוזמתם העצמית של התלמידים , ( פה ושם מועלית ערב חג הצגה מלוטשת ומדוקלמת ( מצבה על קברה של כוונה להעניק לילדים הזדמנות להבעה חופשית . ( בית הספר , גרעינו הקשה והיציב , נשאר מה שהיה מאז ומתמיד , גם אם גרעינו זה מוסווה בדרך כלל על ידי סיסמאות שהתרוקנו מתוכנן כגון : שלטון עצמי , עבודה עצמית , עידוד יוזמת התלמידים , מתן הזדמנות להבעה וכוי . הסיסמאות האלה אינן אלא שרידים מיובשים של כוונות שלא נתממשו ושל הסדרים שהונהגו • י שעה ולא החזיקו מעמד בין כתליו של בית הספר . תמה שאין תחום שבו ניכרת יותר עמידותו העקשנית של בית הספר בפני שינויים מאשר תקום שיטות ההוראה . מזה דורות נתונה שיטת המלל . השולטת בכיפה בבית הספר , לביקורת חמורה . מבקרים אותה לא רק פסיכולוגים אלא גם מורים ומפקחים , ואלה שאינם מבקרים אותה אינם ששים עוד להגן עליה . וראה זה פלא : במחקר שנערר ב 1966 ( שלוש

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help