sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

הקדמה למהדורה שנייה לא : n etc כנראה , תקופה בתולדותיו של בית הספר שלא נמצאו בה מבקרי דרכו . המייחד את תקופתנו הוא , כי אין בה עוד מי שיגן עליו . דומה שבית הספר המצוי הגיע לסוף דרכו . הרבה סימנים מעידים על כד . מיבנהו , תכניו ושיטותיו של בית הספר , על כל הנגזר מהם , מעורער הן בהלכה והן במעשה החינוכי היום יומי . כל אלה מעסיקים את רשויות החינוך , את המורים , את ההורים ואף את התלמידים יום יום . תקופתנו היא בביתר תקופה של מעבר מבית הספר , כפי שהכרנוהו וכפי שפעל במשך דורות רבים , אל מוסד מסוג אחר , שהדפוסים שעל פיהם יפעל לא התגבשו עדיין . במשך שני העשורים האחרונים הוצעו אלטרנאטיבות רבות , שנועדו להחליף את בית הספר המצוי . חלקן אף נוסה הלכה למעשה . אולם לא ניתן להתנבא אם אחת מהן תירש את הקיים , או שמא האלטרנאטיבה לקיים לא נמצאה עדיין . בתוך אי הוודאות של המעבר נדמה כוודאי רק זאת , שבעתיד הקרוב ביותר תתחיל , על דעת הרבים , בחינת יסודותיו של בית הספר המצוי , לא למען תיקונים דחופים אלא על מנת לשנותם ולארגנם מחדש , בחינה שתפתח תקופה ממושכת שתעמוד בסימן של ביטול דפוסי הפעולה המקובלים בבית הספר והחלפתם בדפוםי פעולה חדשים , שמעמדם לא יהיה עוד פולחני , כמעמדם של הדפוסים המקובלים , אלא ניסויי ובשל כך גם יופעלו בעת ובעונה אחת בכל תחום פעולה יותר מדפוס פעולה אחד . המוסכם בקרב רבים ממבקריו של בית הספר המצוי נגזר ממספר הנחות , שישמשו בוודאי את יסודות אירגונו של המוסד החינוכי של העתיד . יהיה זה קרוב לוודאי מוסד שהלמידה : בו תושתת על פעילותו העצמית של הלומד . שינוי בכיוון זה אינו בר ביצוע עד אשר יכיר בית הספר בהנעותיו של הלומד בתורת נקודת מוצא בכל שיקוליו . יוצא מכאן , שהמוסד החדש ירחיב את מידת היענותו לצורכיהם של הלומדים . ההיענות הזאת היא תנאי לפרסונאליזאציה של הלמידה , כלומר , להבטחת האפשרות לכל לומד להתנסות באמצעות פעילותו , ועל פי הנעותיו בתכנים רבים ושונים של התרבות על פי סגנון למידתו האישי . הנהגת למידה מן הסוג הזה תגדיל את יכולתו של המוסד החדש להיענות לצורכיהם של סוגים רבים יותר של תלמידים , משהיה בכוחו של בית הספר המצוי , עד להיותו מוסד לכול , במובנו האמיתי של המושג הזה , כלומר , מסגרת חינוכית היכולה להעניק נסיונות למידה חיוביים , המפצים את רוב רובם של הלומדים על ידי עצם העיסוק בהם . בדרך הקצרה ביותר ניתן לאפיין את בית הספר של העתיד כמוסר ל 3 ו ל , הפועל מכ 1 ח האפשרויות המצויות בו לפרםונאליזאציה של תהליכי הלמידה .

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help