sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

לפתע רפה גופו של דיבס . הוא חדל להיאבק עם הדה והניח לה לתחוב את ידיו בשרוולי מעילו ולכפתר את הכפתורים . " להתראות מחר " ! אמרה הדה . כשבאה אמו לקחת אותו , הלך דיבס אתה , כשעל פניו סימני דמעות והבעתם אטומה . לעתים היה הקרב נמשך זמן רב יותר ובבוא האם עדיין לא נסתיים . במקרה כזה היתר . האם שולחת את הנהג להביא את דיבס . האיש היה גבוה מאוד וחזק . הוא . היה נכנס , אוסף את דיבס בזרועותיו ונושאו החוצה למכונית מבלי לומר דבר . לפעמים היה דיבם צווח לאורך כל הדרך עד למכונית וחובט בנהג באגרופיו . לפעמים היה משתתק לפתע , — רפוי ומובס . האיש לא דיבר אל דיבס מעולם . נדמה , כי לא איכפת לו אם הילד נלחם וצווח או נכנע ושקט . זה קרוב לשנתיים שדיבס מבקר בבית ספר פרטי זה . המורות ניסו כמיטב יכולתן לקשור עמו קשרים , לזכות להיענות מצדו , אולם לשווא . הכול היה ארעי וחולף . נראה היה , שדיבס החליט לדחות בני אדם ולהרחיקם מעליו . כך , לפחות , סבורה היתד , הדה . אמנם , חלה בו התקדמות מה . כשבא לבית הספר לא דיבר הילד ומעולם לא העז לקום מהכיסא . הוא ישב אילם ללא ניע במשך כל שעות הבוקר . לאחר שבועות רבים החל יורד מהכיסא ומזדחל מסביב לחדר , ליד הקירות , ודומה , כמי שבוחן את העצמים סביבו . בהתקרב אליו מישהו היה מתקפל על הרצפה ככדור ולא זז . דיבס מעולם לא הישיר מבטו אל עיני האנשים ולא ענה כשדיברו אליו . כרטיס החיסורים של דיבס היה ללא דופי . יום יום היתה אמו מביאה אותו לבית הספר במכונית . היא היתה מכניסה אותו פנימה , כשהוא זועף ושקט , או שהנהג היה נושאו ומכניסו ומעמיד אותו על הרצפה , ממש ליד הדלת . דיבס מעולם לא צווח או בכה בדרכו אל בית הספר . לאחר שהשאירו אותו בפנים ליד הדלת , היה עומד שם , מתייפח , ממתין עד שיבוא מישהו ויוביל אותו לכיתתו . כשהיה לבוש מעיל לא עשה כל נסיון לפשוט אותו . אחת המורות בירכה אותו ופשטה מעילו מעליו והניחה אותו לנפשו . שאר הילדים היו עסוקים עד מהרה בפעילות קבוצתית או במשימה אישית . דיבס בילד , זמנו בזחילה סביב סביב החדר , מתחבא מתחת לשולחנות או מאחורי הפסנתר , או יושב ומתבונן בספרים במשך שעות . היה בו בהתנהגותו של דיבס דבר מה שלא הניח למורות לסווג אותו באורח

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help