sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר כל אדם הכותב ספר - אם איננו גראפומאן מושבע - חייב איכשהו להצדיק מעשה זה , לעצמו ולקוראים כאחד . לאיזה צורך נכתב הספר ? למי הוא מיועד ? מה חידוש יש בו לעומת ספרים אחרים באותו תחום ? חובה היא לנסות ולהשיב לשאלות אלה ולדומות להן . המניע העיקרי לכתיבת הספר היה נסיונו רב-השנים של המחבר כמורה לחינוך בבית-הספר לחינוך של התנועה הקיבוצית שליד אוניברסיטת חיפה ( אורנים ) — באופן מיוחד בקורסים המכשירים מורים לכיתות על-יסודיות . אחד התפקידים המרכזיים של לימודי החינוך בקורסים אלה הוא , בלי ספק , להקנות לתלמידיהם - מורים ומחנכים בעתיד ? השקפה רחבה על התפתחות המחשבה הפסיכולוגית והפדגוגית בתקופה המודרנית ולהשפיע עלידי כך על האוריינטציה החינוכית והפילוסופית הבסיסית שלהם . אם לא להזדקק להרצאות בלבד , שיטה מפוקפקת לכל הדעות , אין לך דרך טובה יותר מאשר קריאת טקסטים טובים , מקוריים ומשניים , וניתוחם המשותף . לרוע המזל מעטים מאוד הם הטקסטים המתאימים בשפה העברית ואין ברירה אלא להשתמש במקורות אנגליים . וכאן מתעוררות , לפי הנסיון , מספר שאלות קשות . ידיעה טובה של השפה האנגלית היא ודאי הקושי הבולט ביותר , אך לא היחידי . קושי נוסף הוא , שרק לעתים רחוקות מתאימים הטקסטים הטובים לרמת הידע הפילוסופי והפסיכולוגי הממוצע של תלמידי ההוראה ונוצר אפוא פער של תקשורת ושל הבנה שלא קל להתגבר עליו . לעתים היה מורגש גם קושי שלישי — חוסר רלבנטיות , או רלבנטיות מעטה , לבעיות הקונקרטיות של החינוך בארץ או של החינוך בתנועה הקיבוצית . הספר הנוכחי מנסה להתמודד - ולא עלינו לשפוט באיזו מידה של הצלחה - עם הבעיות שמנינו . הוא נכתב מתוך מאמץ מתמיד להיות מובן לתלמידההוראה הממוצע בלא הזדקקות לידע עיוני ספציפי . במידה שלא נראתה כל אפשרות להימנע ממונחים טכניים או לועזיים , עומד לרשותו של הקורא מילון מונחים מפורט העשוי לעזור לו להתגבר על קושי זה . כדי להקל על התלמיד את השימוש בספר , כל פרק מפרקיו הוא במידה רבה יחידה עצמאית ואין הוא נזקק אלא מעט מאוד לפרקים אחרים . לצורך זה סודרה גם הביבליוגרפיה כשהיא צמודה לכל פרק בנפרד והיא כוללת , לבד ממראי-המקומות , גם מספר פריטים ביבליוגרפיים נוספים שנראים למחבר חשובים במיוחד לתוכנו של הפרק . שאלה קשה יותר היתה שאלת הרלבנטיות של התכנים לבעיות החינוך הספציפיות של הארץ , ובמיוחד של החינוך הקיבוצי . כדי להיענות לצורך זה

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help