sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתה דבר ספר זה דן במשמעותה החינוכית של משנת אפלטון בזמננו . אין הכוונה לתורת החינוך של אפלטון במובנה המצומצם , ואין יומרה לחדש חידושים בשדה המחקר . מחבר הספר אינו פילולוג או פילוסוף , אלא עסק שנים רבות במעשה החינוך . כאשר חזר , לעת זקנה , אל העיון בכתבי אפלטון ( שליווהו בתחנות שונות של חייו , ( נתגלתה לו מחדש הריליבנטיות שלהם לבעיות חינוך בימינו , כגון האלטרנטיבה המדומה בין רילטיביזם ערכי לבין אימוצן ההיטרונומי וחםר האבחנה של מסורות דתיות ולאומיות , ומבוכתם של רבים , שדעתם אינה נוחה לא מזה ולא מזה . העלאתן של תשובות , שאפלטון השיב מתוך המשבר הרוחני של זמנו , אינה באה להציע פתרונות לצרכי יישום ישיר , אלא יוצאת מן ההנחה , כי העיון בהן יקנה יתר מודעות , בהירות ועומק להתמודדות עם משבר הערכים שבהווה . יעקב בורקהרדט , היסטוריון התרבות הבזילאי , העיר שתעודה אנושית גדולה מגלה פנים חדשות לכל דור , ובספרו על אפלטון מזכיר פאול פרידלנדר מסורת מית 1 ביוגרפית מאוחרת על חלום , שאפלטון חלם , כביכול , לפני מותו : ברבור חולף עובר מעץ לעץ ופוצח בשיר . אורבים לו ציידים רבים , אך אף לא אחד מצליח לצודו " . ללמדך : רבים יבקשו לפרש את דברי אפלטון כצורכי נפשם , אך איש לא ירד לעומקו . — אמנם מסודה של היצירה הרוחנית הגדולה הוא , שק 1 לה נשמע מעבר למחיצות של זמן ומקום ; רושמה * Paul Friedlander , Platon , Berlin 1964 , 111 , 33 .

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help