sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

כל ההיסטוריה הגדולה מבריאת העולם עד רדת אבותינו למצרים , אינה אלא הרקע והמסגרת להצגת דמותו של אברהם אבינו , שהוא י האדם המאמין הראשון עליו מעידה התורה במפורש "והאמין 3 ה ''' ( טו / ו , ( ואשר ממנו מתחילה הכרת אלוהים על ידי האדם . דבר זה כבר הבחינו וחשו בו רבותינו בעלי המדרש , הלוקחים את הפסוק האמור על אדם הראשון ו "ויברא אלהים את האדם" ( א / כז ) ודורשים עליו ; 'בזכות אברהם שהוא האדם הגדול בענקים . ' כינוי זה "האדם הגדול בענקים" ( יהושע , יד / טו , ( אמור במקרא על אבי משפחת הענקים שהיו ממיסדי חברון הקדמונים , ונקראו כך משום היותם רמי קומה ובעלי מידות גוף גדולות מן המקובל , והמדרש מיסב ביטוי זה על אברהם אבינו משום מידות הרוח שלו , ומשום היותו גם הוא מתושבי חברון הקדמונים ... ... ולפי שאין ענינה של התורה אלא האמונה , כלומר הכרת האדם את מעמדו לפני ה . ' במובן זה ניתן לומר על חומש "בראשית" שהוא ' ס 0 ר אברחם . ' עוד מעידה התורה על אברהם בחוזרו ממעשה העקידה , ובמפורש מפי הגבורה : "כי עתה ידעתי כי ילא אלהים אתה" ( כב / יב , ( וכאלף שנים מאוחר יותר מעיד עליו ישעיהו הנביא בשם ה' — "אברהם א 5 ^ י" ( מא / ח . ( ראוי לציין כי תואר נכבד זה של אוהב-ה , ' לא נאמר על שום אישיות אחרת במקרא . פרופ' ישעיהו ליבוביץ , שבע שנים של שיחות על פרשת השבוע , ירושלים תש"ס , עמ' , 53 פתיחה לפרשת "לך לך"

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help