sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר בהגיע פרופ' מאיר וייס לשיבה בקשנו אנו , חבריו , תלמידיו ואוהביו הרבים , להגיש שי לו ונמצאנו מגישים שי לעצמנו . עלתה מחשבה בלבנו להנותו במה שהינה אותנו , כי הגיעה 'עת כנוס , ' באה השעה לקבץ חיבוריו הנידחים על פני כתבי עת וקבצים הרבה לאסופה אחת , בחינת מאורות קטנים המצטרפים יחד למאור גדול . חכמי הקורטוריון של מוסד ביאליק , מנהלו לשעבר מר ח' מילקוב ועורך ההוצאה מר חנוך קלעי ז"ל תמכו במשאלת לבנו והביאוה לידי מימוש וגמר טוב . רק לאחר שסמכו הם ידם על התוכנית גילינו , משה גרינברג , עמנואל טוב ואנוכי , שלוחי חברינו לדבר מצוה , את אוזנו של בעל היובל וכפינו עליו הר כגיגית הסכמה ליוזמתנו . ובקבלו על עצמו את 'מעשה המרכבה' של ספרו נענה פרופ' מ' וייס לא רק לרצוננו שלנו , אלא גם ובעיקר לרצונו של מי שנפקד מקומו עמנו באותה שעה יפה — בנו בכורו , ד"ר רפי ויס ע"ה , מורה מעולה וחוקר מקרא מובהק , איש יהודי יקר וחבר נאמן שהלך לעולמו בדמי ימיו , בשיא תנופת יצירתו . במסכת עירובין אמרו על ר' מאיר : 'לא רבי מאיר שמו אלא רבי נהוראי שמו , ולמה נקרא שמו מאיר ? שהוא מאיר עיני חכמים בהלכה' ( יג , ע"ב . ( אך הוסיפו ואמרו עליו שם : ' גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם שאין בדורו של מאיר כמותו . ומפני מה לא קבעו הלכה כמותו ? שלא יכלו חבריו לעמוד על סוף דעתו . ' באמת , אף דרכו של מאיר וייס בחקר המקרא עודנה דעת יחיד . אף שהנתיב סלול היטב , עודנו 'נתיב מאיר' וטרם היה לדרך המלך . על דרכו זו של ר' מאיר בניתוח הספרותי של המקרא אינני צריך לייחד את הדיבור , שהרי הוא עצמו מסר לידנו משנה ברורה במבוא לספרו 'המקרא כדמותו , ' שראה אור במוסד ביאליק . הדגש 1 מהדורה ראשונה , ירושלים תשכ"ב , מהדורה שניה מתוקנת ומורחבת , ירושלים תשכ"ז . מהדורה שלישית , מעובדת עיבוד מקיף עתידה לראות אור בקרוב .

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help