sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:116

האב דיר לוא'ס רחבון האב לואיס חזבון , כוהן דת של הקהילה הנוצרית הלטינית ( קתולית ) ביפיע . נולד בבית לחם בשנת . 1949 ע ל עצמי ... למדתי בבית הספר היסודי "טרה סנטה" בירושלים . אחר כך למדתי בחטיבת הביניים "אסאוס , " שהיא בית ספר לכוהני דת ובבית הספר התיכון האקליריק , ' שהוא מכון לתיאולוגיה ופילוסופיה בבית ג'אלא . שם גם למדתי לתואר הראשון בפילוסופיה ותיאולוגיה . משם עברתי לאוניברסיטת בית לחם והשלמתי את ליסודי לתואר שני במקצועות פסיכולוגיה , סוציולוגיה וחינוך . אז התחלתי גם ללמד בבית הספר האקלריק ובאוניברסיטת בית לחם . את ליסודי לתואר השני והשלישי סיימתי במכון הפראנציסקאנ לארכיאולוגיה וספרות הקודש ובמכון הצרפתי הדומיניקאנ לארכיאולוגיה וספרות הקודש בירושלים . את עבודת הדוקטורט הגשתי לאוניברסיטת "לטראך ברומא . במהלך תקופת לימודי , ' עבדתי כמורה ואח"כ כמדריך ומנהל במכון האקליריק' בבית ג'אלא - וזאת לתקופה של 18 שנים . בשנת 1995 עברתי לזבאבדה , שהוא כפר נוצרי בשומרון . במשך שש שנים הייתי אב לקהילה המקומית ומנהל בית ספר יסודי שפיתחתי אותו עד שהפך לתיכון . מזבאבדה עברתי בשנת 2001 לכפר יפיע וקיבלתי על עצמי את תפקיד אב הקהילה וכן את ניהול בית הספר הפטריארכ הלטיני בנצרת . בנוסף לכך הוטלו על" תפקידים אחרים , כסו מרצה באוניברסיטת בית לחם בחוג ללימודי דת וארכיאולוגיה , וכעת אני מרצה באוניברסיטת עבלין בחוג ללימודי תיאולוגיה . כסו כן , אני ממלא תפקיד של מזכיר מועצת כוהני הדת הקתולים בגליל ושופט בבית הדין הכנסייתי בנצרת . החינוך שלי הוא חינוך דתי מילדות , וזה הכיוון בו רציתי ללכת . אני לא חושב שיכולתי להיות מרוצה יותר בעיסוק אחר . השליחות שאני נושא היא היענות לקריאתו של אלוהים . וגם מידה גבוהה של רוחניות . בתקופה הזאת האדם מתוודע אל עצמו בעזרת מדריכים חינוכיים ומלווה רוחני , איתו הוא נפגש השליחות מורכבת ודורשת הכנה רבה : ישנה תקופה של 12 שנים שהם מעין מכינה לתפקיד כוהן הדת . במהלך תקופה זו האדם מתחנך מקצועית וגם עובר ניסיונות ובחינות בחיים על מנת לבדוק האם הוא יכול לקבל על עצמו שליחות זו . התפקיד דורש יציבות אינטלקטואלית ורגשית פעמיים בשבוע עד סיום התקופה . אז הוא מחליט האם הוא מתאים לתפקיד , אם הוא יכול להתגבר על משברים , והאם הוא יכול להקדיש את חייו לשירות האלוהים ולשירות בני האדם . לשליחות מביאים , קודם כל , מחויבות אישית : אנחנו מקדישים את עצמנו - את הרצון , הגוף והרכוש - לאלוהים יתברך באמצעות שלושת הנדרים : הטוהר , הציות והעוני . אנחנו שליחי הכנסייה , ולאן שכבוד הפטריארך ישלח אותנו אנחנו סוכנים ללכת . אנחנו לא משרתים אדם מסוים , אלא את אלוהים באמצעות השירות שאנחנו נותנים לאדם , בלי להתחשב במקום או בזמן ובלי אבחנה ובלי תלות בעם או באוכלוסייה מסוימת . לאן שאנחנו נשלחים חובתנו ללכת , וזאת בגלל שמראשית דרכנו הקדשנו את עצמנו לשירות אלוהים ולשירות בני אנוש . חובתי לציית לפטריארך הממנה אותי לתפקידי השונים , כי ציות זה הוא חלק מחובתי בתוקף ה"ת ? רי - " 0 טקס ההקדשה אותו עברתי בשנת . 1975 משמעות ה"תכריס" היא שתקדיש את גופך , את נפשך , את מחשבתך , את מאמציך למען אלוהים , זאת באמצעות שירות הנפשות - והכול למען אלוהים , כלומר , לשרת את האדם כאדם בהיותו אדם . קודם כל האב משרת את הקהילה שלו , ובנוסף משרת את הנוצרים בני קהילות אחרות . למשל , בזבאבדה הייתי אב לקהילה הלטינית , אך שירתתי את כל הנוצרים והמוסלמים באופן שווה . כך גם כאן ביפיע . כלומר , חובתך לשרת את האדם כאדם , ובמקום הראשון את בני הקהילה אליה נשלחת - כלומר , בלי קנאות אלא פתיחות . כך למשל , בבתי הספר יש תלמידים נוצרים מקהילות אחרות וגם תלמידים מוסלמים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help