sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:111

ב400- השנים הראשונות מאז הופעת האסלאם התקיים החינוך הדתי הגבוה במסגדים , ביוזמתם של חכמי דת שעסקו בהוראת תלמידים בני עשרה . הם נתמכו על-ידי תרומות או קיבלו שכר לימוד מתלמידיהם . נושאי הלימוד היו הקךאן , החךית , ' ההלכה והמשפט . מאז המאה ה11- לקחה המדינה האסלאמית על עצמה את טיפוח החינוך הדתי הגבוה . בשנת 1058 הוקמה בנישאפור , איראן של ימינו , המךךסה הראשונה - בית ספר גבוה ללימודי דת . לאחר מכן החלו לבנות מדארס ( ריבוי של מךךסה ) בכל רחבי המדינה המוסלמית . המךאךס מומנו על-ידי המדינה וכן הופנו אליהם כספי אוקאף ( הקדשים . ( . 1 מהו מקור סמכותם של אנשי הדת המוסלמים ? הסתמכו על המונח עלמאא ' המופיע במילון המונחים . . 2 מהו מקור סמכותם של כוהני הדת בנצרות ? . 3 מהו מקור סמכ 1 תו ההלכתית של הרב ביהדות ? . 4 מהו המקום המוקצה לנשים בתפקידי ההנהגה הדתית בכל אחת מן הדתות ? כיצד מנומק מקום זה בכל דת ? ציינו את הדמיון והשוני בין הדתות בכל הנוגע להנמקות אלה . . 5 מה משותף לבתי הדין של שלוש הדתות במדינת ישראל ? . 6 מיהם קובעי החוק הדתי בכל אחת מן הדתות ? ומהו מקור סמכותם ? . 7 מהו "עודם של הדרשנים בכל אחת מן הדתות ? במה דומים האמצעים שהם נוקטים בהם כדי להשיג את תשומת לבם ואת צייתנותם של המאמינים ? . 8 אילו תפקידים "חוד"ם יש לכוהני הדת בנצרות , בהשוואה לתפקידי הרב והאמאם ? תיק לקראן , המאה ה 19

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help