sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:89

התורה נותנת נימוק שני לקדושת השבת - העובדה שלאחר ששת ימי בריאת העולם , נח האל ביום השביעי ממעשה הבריאה . כך נאמר בעשרת הדיברות : "י כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ , את הים ואת כל אשר בם , וינה , ביום השביעי ; # ל כן , ברך ה' את יום השבת וילןישהו " - ( שמות כ . ( איסור המלאכה מעניק לשבת משמעות רוחנית , ומפנה זמן לתפילות וללימוד תורה . יום השבת הוא יום חגיגי לא רק בגלל חובת התפילה החגיגית והלימוד בתורה , אלא בזכות המנהגים הרבים הקשורים בו : סעודות חגיגיות המלוות במאכלים טובים , לבישת בגדים חגיגיים ושירת זמירות בסיום הארוחות . איסורי מלאכה מייחדים גם את המועדים ביהדות . ביום הכיפורים אסורה כל מלאכה , ובחגים מסוימים אסורה המלאכה באופן חלקי - בשני ימי ראש השנה , ביום הראשון והאחרון של חג הסוכות , ביום הראשון והאחרון של חג הפסח וביום חג השבועות . בנצרות היום הקדוש לנוצרים הוא יום ראשון בשבוע . קדושתו נובעת מכך שבו החלה בריאת העולם , על פי ספר בראשית , וכן מן האמונה שביום ראשון קם ישוע לתחייה , שלושה ימים לאחר צליבתו . בתחייתו של ישוע נברא העולם בפעם השנייה , על-פי ההשקפה הנוצרית - הפעם , ללא חטא . יום ראשון מסמל אפוא את האפשרות שנתן האל לבני האדם לזכות בישועה . ביום ראשון נערך בכל כנסייה טקס חגיגי , הכולל את סקרמנט " סעודת האדון , " תפילה ודרשה . לתפילת יום ראשון באים המאמינים במיטב בגדיהם , והחגיגיות ניכרת גם בסעודות הנערכות ביום זה . סקרמנט "סעודת האדון" הוא חובה ייחודית לנצרות , הן בתוכנה והן במשמעותה . מהות הסרקמנט היא הזדהות עם קורבנו של ישוע , באמצעות אכילת לחם ושתיית יין , ההופכים בתהליך מיסטי לבשרו ולדמו של ישוע . "סעודת האדון" משחזרת את ארוחתו האחרונה של ישוע עם תלמידיו , בטרם נצלב . על-פי המסופר בברית החדשה , חילק ישוע במהלך אותה ארוחה לחם לתלמידיו ואמר להם " .- קחו אכלן , זהו בשרי *" ישוע גם נתן לתלמידיו לשתות יין ואמר : "זהו דמי , דם הברית החדשה , הנשפך למחילת חטאים * . " ( הבשורה על פי מתי כו , . ( 29-26 יום ראשון הוא יום שבתון מעבודה בנצרות , ועל הנוצרי להימנע בו מעבודה הנעשית תמורת שכר . מכיוון שהנצרות אינה דת הלכה , אין בה איסורי מלאכה מפורטים , ומלאכות בית כגון בישול ואפייה , אינן אסורות בה . מתוך ; ספרי הברית החדשה , תרגום חדש . © . 1979 כל הזכויות שמורות לחברות המאוחדות לכתבי הקודש . באדיבות החברה לכתבי הקודש בישראל , ת . ד , 44 ירושלים . 91000 תפילה בכנסיית המולד בבית לחם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help