sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:53

גם המחלוקת בין הסונים לשיעים מצאה את ביטויה במתן פרשנות שונה לפסוקים מן הקךאן . בסורת הפרה , 2- פסוק 143 נאמר : "ואתכם קבענו כאומה מתווכת , למען תהיו ערים על מעשי הבריות והשליח ( כלומר , הנביא מחמח יהיה עד למעשיכם * . " הפרשנות הסנית מקשרת את המונח "אומת ביניים" לדתות המונותיאיסטיות ( ראו יז במילון מונחים ) האחרות , ומפרשת את הפסוק כהעמדת האסלאם בין היהדות לנצרות , מבחינת עומס החובות ההלכתיים : ליהודים המצוות הרבות ביותר , לנוצרים המעטות ביותר ולמוסלמים מידה בינונית של מצוות . יש פרשנים סונים המפרשים את המונח "אומת ביניים" כאומה הצודקת ביותר מבין האומות . השיעים , לעומת זאת , ראו בפסוק אמירה העוסקת בתפקידם של מנהיגי העדה השיעית , האמאמים ( ראו אמאם במילון המונחים , ( המשמשים כמתווכים בין הנביא מחמד לבין ציבור המאמינים : " כלומר אמאמים של ביניים , כלומר צודקים ומתווכים בין שליח אללה לבין בני אנוש . " ( מתוך פרשנות הקיאן מאת אלקמי ) . 7 על-פי סיפור העקידה ב"קצ'ן אלאנביאא , '" מדוע ציווה אלוהים על אברהם לעקוד את ישמעאל בנו ומדוע היה הציווי מכאיב במיוחד ? . 2 על-פי סיפור העקידה המופיע ב " קצץ אלאנביאא /" לאילו אירועים בתולדות רו"ו של אברהם השווה אלוהים את נכונותו להקריב את בנו ? באיזה מובן משמש סיפור זה מופת למאמינים המוסלמים ? ( ניתן להיעזר בפרק הראשון בעמ י . 3 ( 9 חזרו לסיפור העימות בין אברהם לבין המלך נמרוד , הלקוח מ " קצץ אלאנביאא "' והמופיע בפרק הראשון בעמ י . 9 כיצד מעשיר הסיפור את פסוקי הקראן המספרים על עימות זה , וכיצד מחזק הסיפור את המופת שבדמותו של אברהם ? . 4 על מה נסבה המחלוקת בין אנשי הזרם המרכזי באסלאם לבין זרם המערנזלה ? . 5 כיצד ניסו אנשי הזרם המרכזי להוכיח את צדקתם ? כיצד ניסו אנשי זרם המערנזלה להוכיח את צדקתם ? . 6 כיצד הסבירו הפרשנים הסנים את פסוק 143 בסורת הפרה ? כיצד הסבירו הפרשנים השיעים את הפסוק ? כיצד מחזק הפירוש השיעי את התפיסה הדתית הייחודית לשיעה ? איזו מן הפרשנויות לפסוק 143 בסורת הפרה משכנעת אתכם יותר , מדוע ? . 8 במה דומה אופן טיפולו של אבן כת י יר בסיפור אברהם ונמרוד לטיפולו בסיפור העקידה ? * מתוך : ספר הספרים של האסלאם - הקראן . תרגם מערבית ד"ר אהרון בן-שמש . © קק " ל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help