sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:50

תרומת הספרות המקובלת לחיזוק האמונה כתחת הפרשנות לברית הישנה שימשה כלי בידי הנוצרים כדי להוכיח את אמיתות דתם . מרכיבי האמונה הנוצרית , המחייבים כל מאמין , נוסחו בהצהרה שהתקבלה בשנת 325 בוועידת מנהיגי הכנסייה בעיר ניקיאה ( המצויה בטורקיה של ימינו . ( ההצהרה מכונה "אני מאמין " וזה תוכנה : "אני מאמין באל אחד , אב כל יכול אשר ברא את כל הנראה ואת כל הבלתי נראה . ובאדון אחד , ישוע המשיח , בן האלוהים , יחיד לאביו נולד ולא נברא . ולמעננו בני האדם , ולמען ישועתנו ירד משטים , התגשם בבשר ונעשה אדם , וביום השלישי שב לתחייה , עלה השמיימה והוא עתיד לשוב ולשפוט את החיים ואת המתים . " בהצהרת אמונה זו מכריז הנוצרי על כך שישוע הוא בן האלוהים , ולכן לידתו לא הייתה כשל בני האדם . כן עומדת הצהרת האמונה על כך שישוע הפך לאדם בשר ודם כדי להושיע את בני המין האנושי מחטאיהם . לשם כך , סבל ומת על לא עוול בכפו . בברית הישנה חיפשו הנוצרים הוכחות לאמיתות האירועים המתוארים בהצהרת האמונה . המלומדים הנוצרים קבעו , כי תוכן הברית הישנה מרמז על הופעתו של ישוע ועל העתיד לקרות לו - כלומר , על מה שיתואר באופן מפורש בברית החדשה . לפיכך , טענו רוב הפרשנים הנוצרים שאין לפרש את הברית הישנה על-פי משמעותה המילולית , אלא באופן אלגורי - כלומר , לראות בה אוסף של רמזים וסמלים . שני קטעי הנבואה המופיעים להלן מוכיחים , לדעת הפרשנים הנוצרים , את הנאמר בהצהרת האמונה . בספר ישעיהו פרק ז , פסוק יד כתוב : "לכן יתן אדני הוא לכם אות : הנה העלמה הרה וילדת בן ולןךאת שמו עמנואל . " הפרשנים , שדיברו וכתבו בשפה הלטינית , הסתמכו על תרגום התנ"ך ליוונית ועל תרגומו מיוונית ללטינית . בתרגומים אלה תורגמה המילה "עלמה" למילה "בתולה . " על-סמך זאת טענו הפרשנים , שישעיהו מנבא את לידתו של ישוע מאם בתולה . גם בשמו של הילד העתיד להיוולד ראו הוכחה לנאמר בהצהרת האמונה : "עמנו אל" היה , לדעתם , שם המרמז על כך שישוע הוא דמות אלוהית - כלומר , בן האלוהים . בהמשך ספר ישעיהו , בפרק נג , מופיעה נבואה העוסקת באדם המכונה "עבד ה , '" שהנביא מתאר אותו כך : ... " לא תאר לו ולא הדר,- ונראהו ולא מראה ונחמדהו . ג נמה וחדל אישים איש מכא י בות וידוע חלי ; וכמסתר פנים ממנו נבזה ולא חש בנהו . ד אכן ' " T חלינו "T TT הוא נשא T T ומכאבינו " : - סבלם . " T T : הנביא אומר , אם כן , שמראהו של עבד ה' מעורר סלידה , וכל בני האדם מסתירים את פניהם כדי לא לראותו . הוא חולה בגופו וסובל בנפשו . סבלו נגרם מכך שהוא נענש על חטאי אחרים . הפרשנים הנוצרים זיהו את עבד ה' עם ישוע , וטענו שנבואה זו מוכיחה את אמונתם בכך שישוע הופיע בעולם כדי לכפר בסבלו על חטאי כל בני המין האנושי . " פטרוס ופאולוס , " חואן פךננךז נווך , 0 שמן על בד , 1577

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help