sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:49

אברהם לקח את בנו אל המקום שאליו הורה לו אלוהים להביאו , בנה מזבח , קשר את בנו אל העצים והניף את הגרזן . וכך ממשיכה התורה ומספרת : "יא ויקרא אליו מלאך הי מן השמים ויאמר אברהם אברהם , ויאמר הנני . יב ויאמר אל תשלח יךןל אל הנער ואל תעש לו מאומה : כי עתה ידעתי כי ירא אלהים אתה ולא חשכת את בנן : את יחיךןל ממני . יג וישא אברהם את עיניו וירא והנה איל אחר נאחז בסבך בלןךניו , וילך אברהם וילןח את האיל ויגלהו לעלה תחת בנו . " הסיפור אומר , כי ממש ברגע שהתכונן אברהם להרוג את בנו , עצר אותו מלאך אלוהים ואמר לו שלא יפגע בנער . המלאך אמר לאברהם שאלוהים רק רצה לבחון את נאמנותו וצייתנותו . אז ראה אברהם אייל והקריב אותו לאלוהים . הדרשנות היהודית מקבלת את הסיום הזה של סיפור העקידה , ורואה בו את השיא בעשרת הניסיונות שאלוהים בחן בהם את עוצמת אמונתו של אברהם . האגדה מספרת , כי אברהם מילא בהכנעה ובצייתנות את מצוות אלוהים להקריב את בנו יצחק : "כשנצטווה אברהם להעלות את יצחק בנו לעולה היה זריז כל כך לקיים את מצוות בוראו עד שהוא עצמו , ולא עבד מעבדיו , חבש את חמורו . בדרכו היה שמח כמי שמתקין עצמו לחתונת בנו ... לאחר שביקש לשחוט את יצחק , בא השטן ודחף ידו , ונפלה הסכין . אברהם שלח ידו ליטלה ( כלומר , להרימה ) והיו עיניו צופות לשכינה ( כלומר , לעבר האלוהים . ( אז נכמרו רחמי המלאכים וביקשו רחמים מהקב '' ה להציל את יצחק . כשאמר המלאך אל אברהם : 'אל תשלח את ידך / לא הסתפק אברהם באמירה זו אלא ביקש כי הקב"ה עצמו יאמר לו . אז פתח הקב"ה את הרקיע ואמר : 'בי נשבעתי . "' ( ילקוט תשמעוני , פרשת וירא , רמז קא ) , . 1 מהו ההסבר הסמון בסיפור קמצא ובר-קמצא לחורבן בית המקדש ? . 2 קראו את הסיפור אודות השיחה בין קיסר ורבי יהושע בן חנניה וענו : כיצד שאפה ההלכה לחזק את שמירת השבת ? כיצד שאפה האגדה להגשים את אותה מסרה ? מהו השוני בין האמצעים לחיזוק שמירת השבת שההלכה השתמשה בהם לבין האמצעים שהאגדה השתמשה בהם ? . 3 איזו דעה מביעים חז " ל על ח" רווקות ? וכיצד הם מבססים אותה על הנאמר בתורה ? . 4 אילו פרטים מוסיף המדרש אודות עקידת יצחק על הסיפור המופיע בתורה ? מהי מסרת הפרסים הנוספים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help