sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:46

הירונימוס בדק ומצא שהמקור העברי אומה "והנחש היה ערום מכל חיית השדה " . ( בראשית ג . ( 1 , לפי כך קבע הירונימוס שהנחש היה פיקח ותככן ולאו דוקא חכם , הירונימוס מייצג , אם כן , את שאיפתם של כמה מן הפרשנים הנוצריים להבין את הברית הישנה באופן המילולי המדויק ביותר , על-סמך מקורה העברי . הירונימוס פירש אפוא את הטקסט על-ידי מציאת משמעותן של המילים בשפה שהן נכתבו בה . יש פרשנויות המבהירות את הכתוב בעזרת קריאה במקומות אחרים בכתבי הקודש . דוגמה מן האסלאם לפרשנות כזו לקוחה מן החיבור "אלג ' לאלין , " פירוש לקראן שכתבו פרשני הקךאן אלסיוטי ואלמחלי . בסורת הרעש בקךאן מתואר יום הדין , על תופעות הטבע שיתחוללו במהלכו - רעידות אדמה , זריחת השמש מן המערב במקום מן המזרח ועוד . אחת מן התופעות מתוארת בפסוק השני בסורה : "והוציאה הארץ את נטל משאיה . * " אלסיוטי ואלמרולי פירשו את הצירוף " נטל משאיה" כך . "הוציאה ( הארץ ) את האוצרות והמתים שבתוכה והשליכה אותם על פניה . " הפירוש שנתנו מבוסס על תיאורי תחיית המתים , המופיעים בכמה סורות העוסקות ביום הדין . , . . 1 מדוע חשב רש " שיש לתת הסבר לתיאור הכפול של בריאת האור בספר בראשית ? כיצד הוא מנמק את הכפילות בתיאור בריאת האור ? . 2 בפסוק ה 7 ןראני "והוציאה הארץ את נטל משאיה * " לא מפורס מה מכילה הארץ . מדוע , לדעתכם , חשבו פרשני ה 7 ןראן שכוונת הפסוק היא דווקא למתים ולאוצרות המצויים בה ? . 3 פרשני הברית הישנה הנוצרים התמודדו עם קושי שפרשני התורה היהודים ופרשני ה [ 7 ראן המוסלמים לא נאלצו להתמודד עמו . מהו קושי זה ? י מת 1 ך : ספר הספרים של האסי יאם - הקראן . תרגם מערבית דייר אהרון בן-שםש . . b"pp © " ג'רום הקדוש , " ז'אן מסיס , 1537

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help