sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:42

הספרות הסמכותית כמערכת החוק הדתי כמדות היסודות של כמה מחובות המאמין הנוצרי ( שיפורטו בפרק "חובות המאמינים ( " נעוצים בברית החדשה והם חוזקו בספרי הגות מאוחרים יותר . המאמין הנוצרי חייב להשתתף בטקסים דתיים , הקרויים סקרמנטים . אחד מהסקרמנטים הוא סקרמנט טבילת הגוף במים . הטבילה היא המעשה שבאמצעותו מצטרף אדם לקהילה הנוצרית . יסודה בסיפור טבילתו של ישוע אצל יוחנן במי הירדן , המופיע בספרי הבשורה : "אז הגיע ישו ע מן הגליל לירדן ובא אל יוחנן להיטבל אצלו * " ( הבשורה על פי מתי ג . ( 13 , לאחר צליבתו ותחייתו , ציווה ישוע על תלמידיו השליחים "לכו אל כל העולם והכריזו את הבשורה לכל הבריאה . המאמין ונטבל יושע , ומי שלא יאמין יאשם * " . ( הבשורה על פי מרקוס טז , . ( 16-15 התייחסות לטבילה מופיעה בכתביו של אוגוסטינוס . אוגוסטינוס קבע , כי הטבילה היא מעשה קדוש , המטביע על האדם חותם שאינו נמחה לעולם . גם יסודותיהם של חוקי כנסייה רבים נעוצים בכתבי הקודש . בברית הישנה נאסר על גילוי עריות - כלומר , על קיום יחסי מין בין אישה לבין אביה ואחיה ובין גבר לבין אמו ואחיותיו . הכנסייה הנוצרית הרחיבה את האיסור וקבעה , כי יחסי מין אסורים בין קרובי משפחה עד הדרגה הרביעית , לפחות ( בתקופות היסטוריות מסוימות נאסר אף על קרובים רחוקים יותר לקיים יחסי מין . ( על-סמך איסור זה , קבע החוק הנוצרי כי על הבישופים , שהם אנשי כנסייה בעלי סמכות שיפוטית , להעניש כל נוצרי שחטא בגילוי עריות . בחברה היהודית שישוע חי בה בתקופת בית שני , התקיימו חילוקי דעות בעניין הגירושין . היו תלמידי חכמים שניסו לצמצם את מספר הטיעונים שבשמם יכול גבר לגרש את אשתו . לעומתם , היו שתמכו בזכותו של הגבר לגרש את אישתו כמעט מכל סיבה . ישוע , שתמך בצמצום אפשרות הגירושין , מצטט בברית החדשה את הליך הגירושין המופיע בברית הישנה , ומנמק את התנגדותו לפירוק נישואין . זאת , פרט למקרה שבו נאפה האישה ( כלומר , קיימה יחסי מין עם גבר אחר : ( " נאמר ( בברית הישנה , ( 'איש כי ישלח את אשתו יתן לה ספר כריתות' ואני אומר לכם : כל המגרש את אשתו חוץ מאשר על-דבר זנות , עושה אותה לנואפת ; והלוקח את הגרושה לאישה נואף הוא * " ( הבשורה על פי מתי ה , . ( 32-31 בעקבות דברי ישוע , אסרה הכנסייה על גירושים . הנישואין הוגדרו כברית שאין להפר אותה . רק מות בן הזוג או בת הזוג אפשר לגבר הנוצרי ולאישה הנוצרייה להינשא בשנית . מתוך : ספרי הברית החדשה , תרגום חדש . © . 1979 כל הזכויות שמורות לחברות המאוחדות לכתבי הקודש . באדיבות החברה לכתבי הקודש בישראל , ת . ד , 44 ירושלים . 91000 אוגוסטינוס הקדוש ונזיריו , יאן ואן סקורל , כנסיית סנס סטפן , ירושלים , 1520 בערך

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help