sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:37

מטרת העלאתו של הקראן על הכתב לאחר מות הנביא הייתה לאחד את נוסחו , כדי למנוע ריבוי גרסאות . הקריאה בקראן היא מצווה ( רו'תם ) המוטלת על המאמין ומזכה אותו בגמול בעולם הבא . קריאת הקראן מתחילתו ועד סופו היא אתגר שמוסלמים רבים מנסים לעמוד בו במשך חודש ךמצ ' אן , שהוא חודש הצום . גם בימי האבל על המתים יש לקריאה בקראן תפקיד : ביום השלישי לאחר קבורת המת מתכנסים בני משפחתו ומכריו וקוראים את כל הקראן לזכרו . הקריאה מתחלקת בין הנוכחים , ומזכה את המת בגמול בעולם הבא . מתוך כבוד לקראן , ברגע שהאדם שומע שקוראים בו בקול , חובה עליו להאזין בקשב לטקסט : " כאשר ישננו לכם את הלןראן הקשיבו בדומיה ^ מען תרוחמו" ( סירת הרכסים , 7- פסוק ttr c ( 204 ספי הספרים של האסלאם - הקיאן . תרגם מערבית ד " ר אהרון בן-שמש © . קק " ל ( . בתפילת המוסלמי תמיד נכללת סורת אלפאתחה וכן קטעים נוספים מתוך הקראן . הקטעים הנוספים נבחרים על-ידי האו a ; המנהיג את התפילה במסגד או על-ידי המתפללים עצמם , , , בתפילת יחיד . פסוקי קראן מושמעים גם בדרשות יום השישי , במהלך תפילת הצהריים . הדרשנים מסתמכים בדרשותיהם על פסוקי קראן , כדי לחזק את המסרים שהם מעבירים לקהל שומעיהם . החךית' משמש מקור לקביעת הלכות , מפרש ומסכם מצוות מסוימות ואף מהווה מקור למצוות שאינן מופיעות בקראן , כמו מצוות המילה . הדרשנים בתפילות יום השישי , מסתמכים בדרשותיהם גם על אמירות מתוך החךית . ' ו . כיצד מנמק הקראן את החובה לעבוד אל אחד בלבד ? . 2 באילו נושאים עוסקות הדוגמאות מן החוק ה 7 ןראני שהובאו בפניכם ? . 3 מה מספר הלןראן אודות נוח , יוסף ומשה ? מהו המכנה המשותף לחייהם , על-פי הקראן ? . 4 באילו אופנים מס"עים הרוךית ' ים שהובאו בפניכם , לחיזוק האמונה ולקיום המצוות ? DI 3-PS ם ציינו את נקודות הדמיון בין התכנים שה 7 ןראן עוסק בהם לבין התכנים שהתנ " ך עוסקת בהם . 0 ציינו את נקודות הדמיון בין מעמדו של הקראן במסורת המוסלמית לבין מעמדו של התנ"ך במסורת היהודית . E כיצד משתלבת הקריאה בקראן בחי המוסלמי המאמין ? כיצד משתלבת הקריאה בתנ"ך בחי היהודי המאמין ? האם יש דמיון בנוהגי התפילה והקריאה בספרי הקודש בין המוסלמים ליהודים ? Q מהו הדמיון ביחסם של היהודים והנוצרים למזמורי ספר תהלים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help