sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:27

המגילות המופיעות בספרי כתובים עוסקות בנושאים שונים : מגילת איכה היא קינה על חורבן בית המקדש הראשון , וחיבורה מיוחס לנביא ירמיהו , מגילת אסתר עוסקת בנס שאירע ליהודים בפרס באמצעות אסתר היהודייה , שנישאה למלך הפרסי וביטלה גזירה להשמיד את היהודים במאה החמישית לפני הספירה ; מגילת קהלת , שנכתבה על-פי המסורת בידי שלמה המלך בזקנתו , מכילה אמירות שונות על חיי האדם ועל גורלו . לדוגמה , על חוסר התכלית של הקיום האנושי אומר קהלת במגילת קהלת פרק r "יט כי מקרה בני האךם ומלןךה הבהמה ומלןךה אחד להם כמות זה כן מות זה ורוח אחד לכל ; ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכל הבל . כ הכל הולך אל מקום אחד ; הכל היה מן העפר והכל שב אל העפר . כא מי יודע , רוח בני האדם העלה היא למעלה ; ורוח הבהמה היךךת היא למטה לארץ . כב וראיתי כי אין טוב מאשר ישמח האדם במעשיו כי הוא חלקו : כי מי יביאנו לראות במה שיהיה אחריו " . מעמד התנ"ך כיהדות על-פי המסופר בספר שמות , ניתנה התורה למשה במעמד הר סיני . בין עיקרי האמונה שנוסחו עפ"י הרמב"ם , ואשר מצויים בסידור התפילה היהודי , נאמר : "אני מאמין באמונה שלמה , שכל התורה המצויה עתה בידינו היא הנתונה למשה רבינו עליו השלום ; אני מאמין באמונה שלמה , שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו " . הציות למצוות התורה נחשב ביהדות לתכלית החיים . במסכת אבות במשנה קבעו חז"ל , כי "על שלושה דברים העולם עומד-על התורה ( כלומר , על חיים על פי מצוות התורה , ( ועל העבודה ( כלומר , על עבודת אלוהים בבית המקדש , ( ועל גמילות החסדים ( כלומר , על ההתנהגות המוסרית של אדם כלפי חברו " . ( ( אבות , א , ב ) לימוד התורה הוא מצווה מרכזית בדת היהודית , והדבר בא לידי ביטוי באמרות רבות של חז " ל . לדוגמה , במסכת פיאה במשנה נאמר : "ואלו דברים שאדם אוכל מפרותיהן בעולם הזה , והקרן קיימת לו לעולם הבא-כיבוד אב ואם וגמילות חסדים , והבאת שלום בין אדם לחברו ; ותלמוד תורה כנגד כולם . " ( פיאה , א , א ) חז"ל טוענים , אם כן , שקיום מצוות תלמוד תורה זהה בחשיבותו לקיום מצוות מוסריות חשובות כסיוע לעניים , כיבוד הורים וסיוע לפתרון סכסוכים . רב מתפלל בבית כנסת בבודפשס , 2003

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help