sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:17

סמלית , שכן כך עתיד היה המשיח להיכנס לירושלים , על-פי האמונה שרווחה בקרב חוגים שונים בעם היהודי באותה תקופה . על-פי אמונה זו , המשיח היה אמור לשחרר את עם ישראל משלטונה השנוא של האימפריה האלילית הרומית , לצד קריאות ההערצה זכה ישוע גם לקריאות בוז מצד יהודים רבים . הוא השמיע נבואת זעם קשה , שבה חזה את חורבן ירושלים ובית המקדש , בשל חטאי ההנהגה היהודית . ישוע סעד עם תלמידיו סמוך לחג הפסח , וחזה במהלך הארוחה את סופו הקרב ואת היותה של ארוחה זו סעודתו האחרונה . הוא בירך על הלחם והושיט ממנו לתלמידיו באמרי : "זה גופי הניתן בעדכם , זאת עשו לזכרוני ; " אחר כך בירך על היין ואמר "הכוס הזאת היא הברית החדשה בדמי הנשפך בעדכם" * ( הבשורה על פי לוקאס כב , . ( 20-19 כתבי הקודש הנוצריים מספרים , כי ההנהגה היהודית לחצה על הנציב הרומי של ירושלים להאשים את ישוע בניסיון למרד , משום שחששה מפניו . נציג השלטון הרומי שפט את ישוע , מצא אותו אשם וגזר עליו מוות בצליבה . חיילים רומיים הובילו אותו ברחובות ירושלים למקום הצליבה , ולאורך הדרך לעגו לו ושמו על ראשו כתר קוצים , שנועד להשפילו . דרך זו , שהובילה את ישוע אל גבעת הגולגולתא , נקראה אחר כך "דרך הייסורים" ( בלטינית - "ויה דלורוזה . ( " חסידיו , וביניהם מרים המגדלית , ליוו אותו בדרכו . הוא נצלב לצד שני פושעים , שגם עליהם נגזר מוות . מילותיו האחרונות היו ציטוט מספר תהלים : "אלי , אלי , למה עזבתני * " ? ( הבשורה על פי מתי כז , ( 46 מתוך : ספו י הברית החדשה . תרגום חדש . © . 1979 כל הזכויות שמורות לחברות המאוחדות לכתבי הקודש . באדיבות החברה לכתבי הקודש בישראל , ת . ד , 44 ירושלים . 91000 " צליבתו של ש , " \ מזאצ'יו , איטליה , 1425 בערך

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help