sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא נראה שלא במקרה יש שתי משמעויות למילה העברית "תמורה . " כותרת ספרנו - תמורות בחינוך : קווים למדיניות החינוך בישראל לשנות האלפיים - באה להדגיש את תפיסתנו כי מדיניות חינוכית קשורה לתהליך מתמיד של שינוי , וכי סופו של שינוי מושכל להניב תשואה ותועלת . מדינת ישראל חסרה מדיניות חינוך ארוכת טווח , וזו הקיימת לוקה בחסר גם בטווחים קצרים יותר בשל השינויים הפוליטיים התכופים . יש תחומי חינוך שמתנהלים על פי מדיניות המשכית , ולעומתם כאלה שחסרים אותה ואשר העשייה בהם אינה רציפה . מדיניות חינוכית ברורה והמשנית אין פירושה קיבעון ; נהפוך הוא - היא צריכה להיקבע על פי התמורות החברתיות והחינוכיות התכופות בישראל , ולהסתייע בתיאוריה ובמחקרי חינוך עדכניים מהארץ ומהעולם , אך חייבים להיות לה קווי מתאר עקרוניים שיתוו את הדרך . הספר תמורות בחינוך אינו מקיף את כל התחומים שבהם נדרשת מדיניות כזו , אך פרקיו נוגעים בחלק נכבד מסוגיות החינוך שעל סדר יומנו החינוכי . יתרה מזו , הוא בא להצביע על התמורה הנדרשת לגבי עצם התפיסה ביחס למדיניות החינוכית בישראל : נחוצה תודעה של קביעת מדיניות מתמדת , כלומר , הכרה בכך שהחינוך הינו תחום דינמי ועל כן יש לבדוק תדיר את דרכי הניווט שלו , תוך שמירה על מצפן חינוכי מכוון . תמורות בחינוך - שינויים ותשואות . אנו מקווים כי מדיניות מושכלת תתבסס על שינויים שכבר התרחשו , ותוביל שינויים נוספים שסופם להניב תועלת . הקובץ תמורות בחינוך : קווים למדיניות החינוך בישראל לשנות האלפיים מציג את מסקנותיהם והמלצותיהם היישומיות של חברי הסגל של בית הםפר לחינוך באוניברסיטת תל אביב בעקבות מחקריהם העדכניים בתחומי חינוך מגוונים . הכותבים באים מארבעת החוגים של בית הספר : החוג למדיניות ומנהל בחינוך ( לשעבר החוג למדיניות החינוך וארגונו , ( החוג לתכנון לימודים והוראה , החוג להוראת המדעים והחוג להיבטים ההתפתחותיים של החינוך . בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב מעורב זה שלושה עשורים כמעט בנעשה ב"שדה , " ושותף בקביעת המדיניות החינוכית בתחומים שונים יחד עם יחידות ה"מטה" ברמות המקומית , המחוזית והארצית . חוקרי בית הספר לחינוך מנווטים כל השנים תוכניות לימודים , פרויקטים חינוכיים ורפורמות במגוון תחומי התמחותם . הם ניזונים מ"השדה" וגומלים לו במסקנות , בהמלצות ובנסיונות יישומיים ; הם מהווים , יחד עם עמיתים באוניברסיטות האחרות , גורם של מחקר ופיתוח > מו"פ < המסייע לבתי הספר , לרשויות המקומיות ולמשרד החינוך . בכך ממלא בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב את ייעודו האקדמי כ"בית ספר אוניברסיטאי פרופסיונלי" , ( Professional School ) בדומה לבתי הספר האקדמיים לעבודה סוציאלית , לרפואה ולמשפטים , ומבטא הלכה למעשה את מחויבותו החברתית הקהילתית כיאה לאוניברסיטה ציבורית בישראל . הספר חולק לארבעה שערים על פי "חתך אורך , " ההולך מן המקרו אל המיקרו , וקיים בו גם מעין "חתך רוחב" של מושגים וממדים של מדיניות הנזכרים בחלק ניכר מניירות המדיניות שבו .

אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help