sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11b

פרק ל " א 330 יש הנמנעים מלייחס טעמים למצוות . זאת גישה פסולה . האמת היא שכל מצנה נועדה או להקנות דעה נכונה או להרחיק דעה פסולה , או להקנות מידה טובה או לשרש מידה רעה , או שהיא באה לתיקון ענייני החברה האנושית פרק ל " ב 532 מטרת התורה להרחיק את העם מעבודה זרה . הם היו רגילים להקריב קורבנות לאלילים ולגרמי השמים . אילו נצטוו להימנע מהקרבת קורבנות בשום צורה , לא היו מסוגלים לקבל זאת . לכן ציוותה התורה להקריב קורבנות לה ' , ובלבד שלא יעבדו עבודה זרה . שכן גם בטבע וגם בהיסטוריה באה לביטוי דרכו של האל להרגיל את האדם בהדרגה . אילו נצטוו בני ישראל במדבר להפסיק להקריב קורבנות מכול וכול , היה זה כאילו בימינו היה בא נביא הקורא לעבוד את האל והיה אומר : " האל ציווה עליכם שלא תתפללו ולא תצומו ולא תשוועו אליו בעת צרה . עבודתכם תהיה רק מחשבה בלי מעשה כלל " פרק ל " ג 538 אחת ממטרות התורה ריסון היצר והתאוות , שכן הללו לא רק מונעים מן האדם להגיע לשלמותו האחרונה , אלא גם משבשים את היחסים כין כני - האדם פרק ל " ד 541 אדם - אדם ואינה יכולה להתחשב בדומה לחוקי הטבע מקוונת התורה לטובת הכלל ורוב בני בצורכיהם של פרטים חריגים - פרק ל " ה 542 טעמי המצוות . חלוקת מצוות התורה לארבע - עשרה קבוצות פרק ל " ו 556 קבוצה א : טעמי הלכות יסודי התורה , הלכות תלמוד תורה , כבוד החכמים והזקנים , שבועה , קורבנות , תפילה , ותשובה פרק ל " ז 558 קבוצה ב : מצוות שמטרתן לעקור עבודה זרה . איסור כל מעשי כישוף , שלא לגלה פאות הראש והזקן , איסור שעטנז , שלא להעביר את הילדים באש למולך , שלא ליהנות מעבודה זרה , שלא לאכול מפירות האילנות משך שלוש השנים הראשונות אחרי נטיעתם , שלא לזרוע כלאיים ולא להרכיב אילנות ממינים שונים , וככלל שלא ללכת כחוקות הגויים פרק ל " ח 567 אדם קבוצה ג : מצוות שמטרתן תיקון המידות והיחסים בין בני - פרק ל " ט 568 קבוצה ד : טעמי דין ערכים וחרמים , הלכות מלוה ולווה , תרומות ומעשרות , מתנות עניים , מצוות גמילות חסדים . הלכות צדקה , נטע רבעי , מתנות הכוהנים והלוים , ביכורים , קידוש הבכורות , שמיטה ויובל , התנהגות טובה עם העבדים , הגנה על עבדים הבורחים מאדוניהם

הוצאת הספרים של אוניברסיטת ת"א על שם חיים רובין


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help