sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

. 1 היישוב בפתח המאה העשרים מיפו יצאתי בחצי היום ברכבת הקיטור ההולכת ירושלימה . בית הנתיבות הוא כמעט בתוך העיר - בית קטן ודל . מספר הנוסעים ברכבת הזאת הוא רק כעשרים , כשלושים איש , אחרי כי עגלות סוסים לא פסקו ללכת ולשוב בין יפו לירושלים גם היום , כאשר לפני ייסוד מסילת הברזל . ההליכה בעגלה עולה פחות מן ההליכה ברכבת הקיטור : רק רבע מג'ירי , ואם כי העגלה מפרקת את אברי הגוף במשך לא פחות משתים עשרה שעה , אבל רוב בני ארץ ישראל פנויים ממלאכה ורבע מג ' ירי היא מטבע חשובה בעיניהם , אשר כראי גם לפרק אברים בשבילה ... . » ש . היר'טברג , בארץ המזרדו , 1901 תיאור זה אופייני מכמה בחינות למצב ארץ ישראל באותה עת . בראש וראשונה השילוב של חדש וישן , המשמשים בערבוביה , כאשר השני נותן את הטון . לאזור הגיע , אמנם באיחור רב , אמצעי תחבורה מודרני בצורת רכבת ראשונה . ( הקו בין יפו לירושלים החל לפעול בשנת , 1892 בבעלות חברה צרפתית ( . אך חידוש טכנולוגי זה היה בעל משמעות כלכלית שולית בלבד , מאחר שהתחבורה ברובה הוסיפה להתנהל בשיטות המסורתיות , על גבי גמלים וחמורים . הדרכים המתאימות לנסיעת עגלות הרתומות לסוסים היו מעטות , ובדרך כלל בעלות איכות ירודה - מירושלים לחברון , לשכם וליפו ; מחיפה לנצרת ; מיפו לשכם . דרכים אחרות היו עבירות אך בקושי לעגלות ולא תמיד בטוחות מסכנת שודדים ( כמו בין יפו לחיפה . ( העברת ציוד כבד ,

ישראל. משרד הבטחון. ההוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help